La ciutat de València serà la seu de la primera edició de l’European Hyperloop Week (EHW), un esdeveniment internacional dedicat al cinquè mitjà de transport.
La cita, que se celebrarà el pròxim estiu, reunirà els principals actors en el desenvolupament d’Hyperloop, com ho són les universitats, les empreses i els grups d'investigació.
Durant una setmana, equips universitaris participaran en una competició de disseny de prototips en la qual es valoraran aspectes com l’escalabilitat, l’impacte en la societat, l’eficiència i la innovació. Actualment, i després de passar un primer filtre tècnic, hi ha 27 universitats registrades i acceptades per a participar en l'esdeveniment, entre aquestes, algunes de les millors del món, com el MIT, la Universitat d'Edimburg, TU Delft i l’ETH Zurich.
En paral·lel a la competició, es realitzaran xarrades, conferències i taules redones, i es buscarà generar un treball en xarxa (networking) que potencie la relació empresarial i estudiantil.
Per a l'organització de l’European Hyperloop Week s'han unit quatre de les universitats més destacades en el desenvolupament d’Hyperloop: la Universitat Politècnica de València, l’Escola Federal Politècnica de Zurich (o ETH Zurich), la Universitat Tècnica de Delft (o TU Delft) i la Universitat d'Edimburg.
L'equip Hyperloop UPV es troba actualment en fase de disseny i desenvolupament d'un nou prototip propulsat per un motor d'inducció electromagnètica lineal, una tecnologia aplicable a l’Hyperloop comercial i d'escala completa, amb el qual participarà en la competició de l’EHW.
Un treball que s'ha continuat realitzant malgrat la pandèmia, i és que, tal com explica Ferran d'Andrés, capità de l'equip Hyperloop UPV, “tota la fase de disseny i treball ofimàtic s'ha pogut adaptar a una metodologia híbrida, i només el treball de taller i les reunions més importants es realitzen de manera presencial, en un espai de treball segur que compleix amb totes les mesures establides”.
Hyperloop és un nou concepte de transport basat en un sistema de tubs pròxims al buit de gran grandària, pels quals circulen càpsules capaces de transportar passatgers i mercaderies, que assoleixen velocitats de més de 1200 km/h d'una manera completament sostenible. L'objectiu és connectar les ciutats més importants del món.
Notícies destacades