Esportistes UPV en l'elit internacional

Jon Andoni Cintado i Nina Estefanía Esteo acaben el 2020 amb èxits en les modalitats de taekwondo i judo, respectivament

[ 11/01/2021 ]

Els estudiants de la Universitat Politècnica de València Jon Andoni Cintado i Nina Estefanía Esteo han tancat l'any 2020 situant-se en l'elit de l'esport internacional, en les modalitats de taekwondo i judo respectivament.

Nina, estudiant de la Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses, s'ha proclamat campiona d'Europa Sub-23 en la categoria de -52 quilos del torneig continental de judo, disputat en la localitat croata de Porec.

“Ara mateix estic en el salt de categoria júnior a categoria absoluta i he de competir molt per a agafar experiència, però no hi ha hagut quasi tornejos a causa de la COVID, així que ha sigut un any difícil”, explica Nina. Davant aquesta situació, “ens vam centrar en el Campionat d'Europa Sub-23 i, encara que el procés va ser molt dur, es va veure recompensat tot l'esforç fet en la quarantena amb l'or en el Campionat d'Europa”.

Per part seua, Jon Andoni, estudiant de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny, s'ha proclamat subcampió d'Europa absolut en la categoria de -80 quilos en el Campionat d'Europa de pesos olímpics, celebrat a Sarajevo.

Jon Andoni comença el 2021 com una de les promeses fermes del taekwondo nacional. El 2020 el va iniciar revalidant el títol de campió d'Espanya absolut, el qual ja havia aconseguit el 2019. Però al poc temps va arribar el confinament i va haver de quedar-se a la seua casa de Bilbao. “Vaig haver de fer un gran esforç per mantindre la forma física, ja que vaig passar d'entrenar amb un grup d'alt nivell en un club a entrenar sol o amb la meua família en el garatge de casa, però vaig haver d’adaptar-me”, explica.

Al setembre va començar de nou els entrenaments, encara que no tenia cap competició a la vista, i mancant tres setmanes per al Campionat d'Europa, la federació nacional li va notificar que volia comptar amb ell. Després de véncer a quatre durs rivals i debutant a Europa en categoria absoluta, va aconseguir la plata en véncer a l'actual representant olímpic espanyol, Raúl Martínez. “Em va fer especial il·lusió ja que era el meu primer campionat d'Europa en categoria absoluta i perquè estàvem vivint una situació complicada tant a nivell general com a nivell personal”, explica Jon Andoni.

Premis Fundació Trinidad Alfonso UPV

Tots dos esportistes han sigut guardonats recentment amb els Premis de la Fundació Trinidad Alfonso per a Esportistes Universitaris. El premi, dotat amb 1.000 euros, està dirigit als esportistes de la Universitat Politècnica de València que hagen compaginat l'excel·lència acadèmica i la pràctica esportiva d'alt nivell amb els millors resultats.

Nina i Jon Andoni, a més, es beneficien de les ajudes de residència a esportistes de la UPV per al curs 2020-2021. La Universitat Politècnica de València afavoreix així la dedicació a l'esport d'alta competició per a aquells i aquelles esportistes que per motius acadèmics resideixen fora de la seua unitat familiar.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera