Disseny d'una piscina olímpica

L'enginyera Teresa Martínez ha guanyat el primer premi de la Fundació Juan Arizo, dotat amb 12 000 euros

[ 30/12/2020 ]

L'enginyera per la UPV Teresa Martínez ha obtingut el primer premi de la Fundació Juan Arizo als millors projectes d'enginyeria civil pel seu projecte per a albergar una piscina olímpica coberta a Sagunt.

L'enginyera d'obres públiques ha obtingut el premi, dotat amb 12.000 euros, pel seu treball de fi de màster, en el qual proposa un edifici singular amb un sistema estructural format per bigues de fusta còncaves en forma de ventre de peix i una gran superfície diàfana per a albergar una piscina olímpica i la graderia corresponent.

“Volia fer una cosa diferent i, quan ja havia decidit la forma de l’edifici, pensant en el seu sistema estructural, vaig arribar a la conclusió que, per a una piscina coberta on hi haurà molta humitat, la millor solució serien les bigues de fusta”, explica Teresa.

Teresa Martínez ha estudiat a la UPV el Grau en Enginyeria d'Obres Públiques i el Màster en Enginyeria de Camins, Canales i Ports; per a ella, “aquest reconeixement no és només al treball de fi de màster, sinó també a tot l’esforç que suposa estudiar el grau i el màster. I això m’ha fet adonar-me que tot esforç té recompensa”.

XIV Premis Juan Arizo

A més d’aquest primer premi, la Fundació ha lliurat tres accèssits, dotats amb 4.000 euros, als treballs de fi de màster de Salvador Gimeno Gil, Javier Valiente Mocholí i Carlos Ruano Cachinero. Els projectes reconeguts amb els accèssits plantegen el disseny estructural d’una nau industrial a Algemesí, el projecte d’un pavelló poliesportiu a Aldaia, i la millora d’un enllaç viari de la V-23 amb l’A-23 i l’N-340 a Sagunt.

Durant l’acte de lliurament dels premis, la presidenta de la Fundació, Charo Arizo, ha valorat “l’alta qualitat dels treballs presentats i el paper d’aquests premis com a estímul a la investigació d’excel·lència” i ha destacat “la funció de l’enginyeria civil com a subjecte actiu de les transformacions econòmiques, socials i ambientals de la nostra època”.

Un total de 25 treballs s’ha presentat a la XIV edició dels Premis de Fi de Màster d’Enginyeria Civil de la Fundació Juan Arizo Serrulla, uns guardons que recompensen l’originalitat, la innovació i l’excel·lència en disciplines vinculades a l’enginyeria de camins, canals i ports, i als quals només poden optar projectes que hagen obtingut una qualificació mínima d’excel·lent.

Els premis, amb 12.000 mil euros per al primer i 4.000 mil per a cada accèssit, són els de major dotació d’Espanya en aquest àmbit.

El lliurament dels premis es va celebrar a la sala d’actes de l’Escola de Camins de la Universitat Politècnica de València UPV, en una cerimònia que, per a mantindre les mesures de seguretat marcades per la COVID-19, tingué un caràcter molt reduït.

Fundació Juan Arizo

La Fundació Juan Arizo es va crear en memòria de Juan Arizo Serrulla, professor de l'Escola de Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canales i Ports de la Universitat Politècnica de València, a fi d'impulsar l'activitat professional dels millors estudiants d'aquesta disciplina.

Aquesta institució valenciana, dedicada al mecenatge de formació del coneixement en el camp de l'enginyeria de camins, fa 14 anys que lliura els seus premis a l'excel·lència en projectes d'enginyeria de camins, canals i ports.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera