II Premis de la xaPCV

Les empreses vinculades a la UPV podran optar als premis 2020 de la Xarxa de Parcs Científics Valencians

[ 04/12/2020 ]

La segona edició dels premis dels parcs científics valencians reconeixerà la innovació i la col·laboració amb la universitat de les seues empreses en els II PremiscrePCV. D'aquesta manera la UPV, a través del seu parc científic, també reconeixerà l'activitat de les seues empreses amb aquests guardons.

Més de 50 empreses vinculades a la CPI podran ser premiades
La Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI -UPV) alberga en les seues instal·lacions del campus de Vera un ecosistema científic i d'innovació compost per més de 60unitats d'investigació, 3000 usuaris i més de 50 empreses, configurades comcspinoffs,cstartups i empreses de base tecnològica que col·laboren amb projectes I+D+i UPV. Aquestchub d'empreses vinculades i instal·lades en la UPV tindran l'oportunitat de presentar la seua candidatura i optar al premi per la seua trajectòria en aquesta segona convocatòria de la Xarxa de Parcs Científics Valencians.

En l'edició del 2019, celebrada a la Ciutat Politècnica de la Innovació, dues empreses de l'ecosistema I+D+i UPV van ser guardonades per la seua activitat innovadora. DónescPhotonics SL, va ser guanyadora amb el premicSpin-off icHomyspace, va destacar amb l'accèssit en la categoria de millor Start-up.

250 empreses, 5 parcs científics i 9 premis
La segona edició d'aquests guardons, impulsats per les entitats gestores de les àrees empresarials dels parcs (FundaciócParccCientífic Universitat de València, Fundació Ciutat Politècnica de la Innovació, Fundació Parc Científic d'Alacant, FundaciócUniversitas Miguel Hernández i Fundació General de la Universitat Jaume I), premiaran a tres iniciatives emprenedores i empresarials atenent el seu creixement, caràcter innovador, estratègia empresarial i aportació a l'entorn. Per a això s'han establit les següents categories: Premi a lacSpin-*Off, Premi a la Start-up i Premi a la Col·laboració Empresa-Universitat, comptant a més del premi, amb fins a un màxim de dos accèssits.

Les més de 250 empreses instal·lades o vinculades amb els cinc parcs científics valencians es caracteritzen per estar basades en el coneixement i el seu compromís de col·laboració amb la investigació universitària. Aquest vincle amb la I+D+i és el que vol destacar aquesta nova edició dels premis que atorga la Xarxa de Parcs Científics Valencians (rePCV), amb el suport de l'Agència Valenciana de la Innovació (AVI). El Premi a lacSpin-Off està dirigit a les empreses promogudes per PDI, doctors o estudiants de doctorat, creades a partir de l'explotació de resultats d'investigació i que tinguen la consideració decspin-off per qualsevol de les universitats públiques valencianes.

El Premi a la Start-up es destina a empreses innovadores, promogudes per alumnat o egressats de les universitats públiques valencianes, que hauran d'estar situades o vinculades amb qualsevol dels parcs científics valencians i constituïdes amb posterioritat a l'1 de gener de 2016. El Premi a la Col·laboració Empresa-Universitat podran concórrer empreses que participen amb qualsevol de les universitats públiques valencianes en programes i/o projectes d'I+D que els seus resultats hagen contribuït a establir una relació estreta i continuada de col·laboració, així com al desenvolupament de l'economia valenciana.
Presentació de candidatures, fins al 4 de desembre

El termini de presentació de candidatures estarà obert fins al divendres 4 de desembre de 2020 a través de la web de la rePCV. El jurat estarà constituït pel director o gerent de cadascun dels cinc parcs científics valencians, els qui podran comptar amb l'assessorament de personal expert en cadascuna de les categories.

Aquesta segona edició dels Premis rePCV, vol continuar reconeixent la contribució al desenvolupament i a la consolidació de les empreses creades i desenvolupades amb el suport dels cinc parcs científics valencians; donant suport i potenciant l'esperit emprenedor en l'àmbit dels cinc parcs científics valencians; i impulsant i enfortint les relaciones universitat-empresa.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC