EURAXESS HRS4R

La Comissió Europea reconeix la UPV amb el Setgell d'Excel·lència de Recursos Humans en Recerca

[ 19/11/2020 ]

EURAXESS, la xarxa de la Comissió Europea per a promoure la mobilitat investigadora, ha reconegut la Universitat Politècnica de València amb el setgell HR Excellence in Research (HRS4R, Excel·lència de Recursos Humans en Recerca).

La certificació, en paraules del mateix organisme europeu, “reflecteix el seu compromís de millorar contínuament les seues polítiques de recursos humans d'acord amb la Carta Europea del Personal Investigador i el Codi de Conducta per a la Contractació d'Investigadors, en particular, el seu compromís d'aconseguir procediments de contractació i avaluació justos i transparents”.

Fruit d'un pla personalitzat de tres anys de treball i la implicació de més del 50% de la comunitat investigadora

Aquest reconeixement, d'especial rellevància internacional per a l'àmbit investigador, és fruit del pla d’acció personalitzat per a la UPV iniciat fa tres anys, i per a mantenir-lo, és necessari superar revisions biennals.

Amb vista a la primera d'aquestes, el 2022, la institució actualment dirigida per Francisco Mora ha iniciat una sèrie de noves accions que suposaran un nou pas endavant en les condicions en què investigadores i investigadors realitzen la seua labor a la UPV.

Mentrestant, en qualsevol cas, la UPV, que ja figura en el portal d'EURAXESS entre les institucions reconegudes amb l'HRS4R, pot fer ús de la certificació per a promoure un entorn de treball estimulant entre el seu personal investigador, el compromís del qual en l'obtenció del premi ha sigut inqüestionable (no en va, més de 1.400 persones –és a dir, per damunt del 50% de la comunitat investigadora de la UPV– han participat en el procés).

EURAXESS

EURAXESS és una xarxa creada per iniciativa de la Comissió Europea per a promoure la mobilitat en la investigació. Formada per més de 500 centres i institucions europees de 40 països, els seus integrants presten assistència gratuïta a personal investigador i a les seues famílies, en matèries com visats, reconeixement de diplomes, seguretat social i qualsevol altre aspecte jurídic i cultural relacionat amb l'àmbit.

Per a aconseguir aquest reconeixement, validat després de l'avaluació de personal revisor independent, la UPV ha superat exigents estàndards, i ha aconseguit d'aquesta manera adherir-se a la major iniciativa europea encaminada a crear un autèntic espai europeu d'investigació.

D'aquesta manera, la UPV consolida els excel·lents resultats recollits a nivell investigador, confirmats pels principals indicadors del món, i aferma la seua posició de prestigi en el panorama europeu.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local