Facultat Zero

La UPV anima la comunitat universitària a participar en Facultat Zero, una pàgina web que va nàixer d'una iniciativa de la Universitat de Granada

[ 06/11/2020 ]

Decàleg per a la docència en línia, “Aprovar” no és saber, Aprendre rient, Hi ha vida més enllà de la videoconferència… són alguns dels títols que es poden consultar en Facultat Zero, una pàgina web col·laborativa impulsada per la Universitat de Granada. El 14 de març del 2020 la docència es va haver d'adaptar a la situació de confinament i de compartir les diferents solucions del professorat.

Facultat Zero convida a (re)pensar la universitat i la UPV s'apunta a això. Ha participat amb representants de l'alumnat en seminaris realitzats durant el confinament. I també, al setembre, el vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació de la UPV, Eduardo Vendrell, va participar en un diàleg amb vicerectors d'altres universitats, sobre la situació de l'inici de curs.

Des de la UPV

Des del Vicerectorat d'Estudis, Qualitat i Acreditació, a través de l'ICE, s'anima el professorat universitari a posar en comú iniciatives i dubtes. El director d'àrea de l'Institut de Ciències de l'Educació, Antonio Molina Marco, considera que aquest és un “fòrum per a compartir experiències que potser són de gran utilitat en el moment actual. Ajudar el professorat a adaptar les seues classes a un context de docència amb presencialitat restringida o virtual”.

És un espai per a la reflexió i l’acció sobre el present i el futur de l'educació superior. Obert a les opinions de tota la comunitat universitària. Dona resposta a una pregunta comuna: com dissenyaries la universitat si pogueres crear-la ara des de zero?

Pensa i comparteix. El futur universitari també es troba a les teues mans. Participa

Facultat Zero es va crear l'any 2018 amb l'objectiu de (re)pensar la universitat. Una iniciativa que es va reforçar enguany amb totes les experiències viscudes durant la docència virtual en el confinament. Diferents universitats i organitzacions internacionals i governamentals s'han sumat a aquesta iniciativa. A través d'aquest fòrum es fan trobades en universitats, sessions de diàlegs i es comparteixen experiències i tallers, en modalitat virtual.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC