2a vida per als cotxes de combustió

Wattmobile UPV naix per a transformar-los en 100% elèctrics i promoure una nova competició nacional

[ 13/10/2020 ]

Un equip d'estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha creat Wattmobile, un nou grup integrat en Generació Espontània –plataforma institucional de la UPV que fomenta les activitats extracurriculars de l’alumnat, i contribueix al seu desenvolupament formatiu i a l’adquisició de competències transversals– que naix amb la voluntat de dotar d'una segona vida els cotxes de combustió transformant-los en elèctrics.

Amb aquesta finalitat, estudiants de nombrosos àmbits (per a unir-te a l'equip, contacta amb Wattmobile a través de l’adreça electrònica wattmobileupv@gmail.com o qualsevol de les seues xarxes socials) posaran en comú els seus coneixements de mecànica, electrònica, màrqueting, enginyeria elèctrica i disseny, entre altres, per a electrificar, en primer lloc, un Ford ka de l'any 2000, amb el qual, a més, aspiren a participar en la pròxima edició de la competició nacional de pujades de muntanya.

Si ho aconsegueixen –per a rendir a un nivell òptim, necessiten una autonomia d'un mínim de 10 minuts i una potència superior als 100 CV– hauran aconseguit crear el primer cotxe elèctric de la UPV de ral·li de competició. Serà només el primer pas.

Vehicles vintage, certamen nacional de cotxes elèctrics…

A partir d'ací, Wattmobile aspira a aconseguir noves metes. La seua transformació del Ford Ka en elèctric serà la primera de moltes que, d'aquesta manera, dotaran d'una segona vida els vehicles amb motor de combustió.

Així mateix, un altre dels seus objectius és fomentar la creació de la primera competició de vehicles elèctrics a Espanya –un fet encara inexistent– i convertir-se en referència de l'àmbit.

Fins a sis crèdits per curs

Formar part de Wattmobile no solament obri les portes a un projecte il·lusionador i de futur, sinó que, a més, permet a l’estudiantat obtenir fins a sis crèdits per curs; posar en pràctica els coneixements apresos a les aules, i adquirir una sèrie de competències de gran utilitat per a la seua inserció en el mercat laboral.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla