Radiòmica i intel·ligència artificial

QUIBIM, la tecnológica mèdica recolzada per Tech Transfer UPV, aconsegueix 8 milions d'euros de finançament

[ 07/09/2020 ]

QUIBIM (Quantitative Imaging Biomakers in Medicine), l'empresa derivada de l'Institut d'Investigació Sanitària La Fe (IIS La Fe) recolzada, entre altres, pel fons de capital de risc Tech Transfer impulsat per la Universitat Politècnica de València (UPV), ha aconseguit 8 milions d'euros de finançament en una ronda d'inversió coliderada per Amadeus Capital Partners i Adara Ventures.

La ronda ha comptat, així mateix, amb la participació d'Apex Ventures, Partech i Crista Galli Ventures, a més d'amb els actuals accionistes, entre els quals, juntament al citat Tech Transfer UPV, es troba també Angels, societat d'inversió de l'empresari Juan Roig.

Especialitzada tant en radiòmica com en l'extracció d'informació estandarditzada i quantitativa d'imatges mèdiques mitjançant la utilització d'intel·ligència artificial (IA), la tecnológica mèdica, que proveeix a més de 70 hospitals de diversos països, ha comercialitzat més d'una vintena d'algorismes per a la detecció primerenca de malalties hepàtiques, càncer, Alzheimer o artrosi, entre altres.

Origen i evolució

Després d'una destacada trajectòria en I+D, Ángel Alberich-Bayarri, doctor en enginyeria biomèdica per la UPV i premi Millor Tesi en l'Àrea de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) del Consell Social UPV el 2012, va impulsar al costat del doctor Luis Martí Bonmatí, aqueix mateix any, la fundació de QUIBIM, de la qual en l'actualitat és director general.

Inicialment, QUIBIM va establir un procés per al desenvolupament de biomarcadors d'imatge que seria adoptat el 2013 per la Societat Europea de Radiologia (ESR) com a estàndard oficial de la indústria. El 2015, l'empresa va guanyar el tercer premi de la categoria AVANZA, en la 9a edició dels Premis IDEES, que organitza la unitat d'emprenedoria de la UPV.

Recentment -el mes de març passat-, QUIBIM es va convertir en la principal plataforma de IA per a l'estudi de COVID-19 en tota Europa. Poc temps després, la Societat Radiològica Nord-Americana (RSNA), integrada per més de 52.000 membres de 153 països, es va unir a la iniciativa amb l'objectiu de crear un repositori mèdic mundial de casos de COVID-19.

Impuls de noves solucions per a la pròstata, el sistema musclesquelètic i a nivell oncològic

"QUIBIM es troba ara mateix en una fase d'expansió", afirma Alberich. "Està creixent internacionalment mentre mantenim l'excel·lència científica en el centre de la nostra missió. Ara, aquesta ronda de finançament s'utilitzarà per a impulsar la plataforma de IA, els nostres algorismes disponibles i els components d'alt valor, per a proporcionar una solució integral i única als sistemes sanitaris i altres proveïdors de salut", afig.

"Els nostres nous inversors", prossegueix el fundador de QUIBIM, "ens ajudaran a obrir oportunitats en nous mercats, i contribuiran a enfortir la nostra marca a nivell internacional. D'aquesta manera, podrem promocionar i impulsar comercialment noves solucions per a la pròstata, el sistema musclesquelètic i oncologia, i augmentar les vendes a nivell mundial, ampliant la nostra plantilla durant l'any vinent", conclou.

Un fons pioner de transferència tecnológica

Tech Transfer UPV és el primer fons de transferència tecnològica impulsat en el marc del sistema universitari espanyol. Posseïdor d'un volum de 3,9 milions d'euros, el fons aporta la inversió necessària perquè investigadors i emprenedors de la UPV tiren avant els seus projectes tecnològics fins a la seua arribada al mercat.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC