HALIA, finalista d'Akademia

Alina Marín, Javier Vaño, Javier Carral, María Perles i José Manuel Ausín superen el repte previ creant el millor algorisme basat en IA

[ 19/06/2020 ]

HALIA, l'equip format per Alina Marín, Javier Vaño, Javier Carral, María Perles i José Manuel Ausín –estudiants d'Enginyeria de l'Energia, Enginyeria Informàtica, Enginyeria en Tecnologies Industrials, Enginyeria en Organització Industrial i doctorand en Neurociències del Consumidor, respectivament– és el finalista de la Universitat Politècnica de València (UPV) en la XII edició del programa Akademia de la Fundació Innovació Bankinter, que té per objectiu la cerca de la millor solució al repte de crear algorismes basats en intel·ligència artificial.

En la final de la UPV, 20 estudiants organitzats en quatre equips van presentar les seues idees innovadores i van treballar per a construir un algorisme amb les cent millors localitzacions espanyoles per a situar una escola infantil amb alta demanda.

Clau del triomf

HALIA, fet i fet vencedor de la fase d'accés, va utilitzar diferents bases de dades (obtingudes de censos, cadastre, Institut Nacional d'Estadística, etc.) per a analitzar la tipologia de població de les 36.000 unitats censals d'Espanya.

La clau del seu triomf, segons Ausín, va ser “l'algorisme que desenvolupem, juntament amb el programari i el valor afegit que vam posar a les escoles infantils, en concret, els professors bilingües i l'alimentació”.

Nou universitats competiran en la final nacional

Ara, HALIA es prepara per a participar en la final nacional, competició prevista per al juliol on els representants de la UPV s'enfrontaran novament al repte juntament amb els altres vuit equips finalistes d'universitats espanyoles.

“Estem afrontant la fase final amb molta il·lusió”, assenyala Ausín. “Continuem treballant en com poder millorar l'algorisme i la idea, seguim molt connectats i amb reunions setmanals. En cas de guanyar, ens agradaria poder aplicar-ho a nivell empresarial i veure les possibilitats que ens genera”, afig.

Si ho aconsegueixen, podran fer-ho, ja que l'equip vencedor de la gran final nacional accedirà a un programa d'emprenedoria i impuls d’empreses emergents per a incubar-les i posar en marxa la seua idea innovadora de negoci.

Primer curs pilot en intel·ligència artificial

Malgrat el seu llarg recorregut a la UPV, els alumnes de la qual participen en Akademia des de la primera edició, aquest és el primer curs especialitzat en la creació d'algorismes basats en intel·ligència artificial. Així, gràcies a aquesta nova experiència, els estudiants han après, a través d'un cas pràctic, com es genera un model de negoci digital basant-se en l'ús de dades.

El programa de formació destinat a alumnat universitari s'ha estructurat en nou sessions de dues hores.

Oberta la inscripció per a la pròxima edició

L’estudiantat matriculat a la UPV interessat a participar en el Programa Akademia del curs 2020-2021, que començarà en modalitat virtual la pròxima tardor, té ja oberta la possibilitat de registrar-se.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera