QS World University Rankings 2021

La UPV obté la seua 2a millor marca històrica i se situa com a universitat més destacada de la Comunitat Valenciana i en el top 400 a nivell mundial

[ 10/06/2020 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la millor universitat de la Comunitat Valenciana, la novena d'Espanya, i es troba entre les 150 més destacades de tota Europa i en el top 400 a nivell global. Així ho assegura el QS World University Rànquings 2021, considerat un dels tres indicadors de qualitat universitària més prestigiosos del món, al costat del de Shanghái (ARWU) i a l'elaborat per Times Higher Education (THE).

El rànquing, elaborat per la consultora mundial d'educació superior Quacquarelli Symonds (QS), avalua a les mil millors universitats del món, on actualment existeixen més de 22.000 centres d'educació superior.

Puja 10 llocs en un any i aconsegueix el segon millor resultat històric en el rànquing

Així, en la classificació mundial –encapçalada pel Massachusetts Institute of Technology (MIT), la UPV puja deu llocs respecte a l'any passat i se situa en la posició 326, el seu segon millor resultat en la història d'aquest prestigiós rànquing.

Des de 2014, la institució valenciana ha aconseguit escalar un total de 57 llocs, mostrant una clara evolució del seu rendiment. D'aquesta manera, es consolida en el top 400 mundial situant-se cada vegada més prop de les 300 millors del món. En la classificació europea, el rànquing QS situa a la UPV en la posició 143.

Des de la institució que dirigeix Francisco Mora, es valora molt positivament aquest resultat. Juan Miguel Martínez Rubio, cap del Gabinet del Rector, afirma referent a això: “El treball que estem realitzant a la UPV, tant a nivell docent com d'investigació, és cada vegada més reconegut, també fora de les nostres fronteres. Aquest és, sens dubte, un èxit de tota la comunitat universitària, i ens motiva a seguir avant amb més forces, si cap”.

Gran millora en reputació acadèmica

Per a l'elaboració de la seua classificació, QS mesura 6 indicadors: reputació acadèmica, reputació des del punt de vista dels ocupadors, citacions per professor, ràtio professor/estudiant, ràtio de professors internacionals i ràtio d'estudiants internacionals.

De tots ells, la UPV destaca especialment en el ràtio professors per nombre d'estudiants -és la 150 millor del món en aquest indicador-. Així mateix, en aquesta última edició, cal destacar la seua millora en reputació acadèmica, àmbit en el qual puja 19 llocs. Aquest ascens és clau en la millora global, ja que aquest és l'indicador amb més pes en el QS rànquing. No en va, atorga un 40% de la nota definitiva i és en el què més esforç inverteix l'organització, que recapta l'opinió de 125.000 professors universitaris de tot el món.

QS defineix la UPV com una universitat “gran, de titularitat pública, madura i amb un nivell molt alt d'investigació”. A més, dels 4 escalons investigadors que classifica QS, calculats en funció del nombre de documents pujats a Scopus durant els últims 5 anys, la UPV apareix en el superior.

El rànquing més consultat del món

El QS World University Rànquings és, d'acord amb una varietat de fonts com Google Analytics, Alexa, SimilarWeb i la plataforma de monitoratge de mitjans Meltwater, el rànquing més consultat del món per la comunitat internacional d'estudiants.

De fet, la web on es fan públics els resultats va rebre 149 milions de visites en 2019, distribuïdes entre alumnes, la comunitat acadèmica global i personal encarregat de formular polítiques educatives a nivell internacional.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla