Suport a l'alumnat davant la crisi

La UPV suspèn temporalment, de manera excepcional, les tres condicions necessàries per a continuar el 2020-2021 els estudis en aquesta

[ 29/05/2020 ]

Amb motiu de les excepcionals circumstàncies ocasionades per la pandèmia de la COVID-19 i la necessària adaptació al sistema de docència i avaluació no presencial, el Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha decidit suspendre temporalment els articles de la Normativa de progrés i permanència que pogueren suposar la desvinculació dels estudis de l'alumnat afectat.

Aquesta legislació acadèmica suposa que, tots els anys, al voltant de mil estudiants es vegen obligats a abandonar els estudis a la UPV per falta de rendiment. Es tracta d'alumnes que no aconsegueixen salvar alguna de les tres condicions establides en la citada Normativa: aprovar almenys 12 crèdits en el primer any universitari; superar el primer curs complet en dos anys d'estada a la UPV, o aprovar, a partir del segon curs, el 50% dels crèdits de què l'estudiant s'ha matriculat.

Amb aquesta decisió del Consell de Govern, l’alumnat que es trobe en qualsevol de les anteriors situacions aquest curs 2019-2020, de manera excepcional, pot continuar els estudis a la UPV.

D'aquesta manera, la UPV atén una demanda generalitzada de la representació de l'alumnat universitari davant la possible disminució del rendiment acadèmic produïda pel confinament i les dificultats d'adaptació a la docència virtual.

Evita un motiu més d'estrès i preocupació

José Luis Cueto –vicerector d'Alumnat, Cultura i Esport de la UPV– explica la decisió presa: “Entenem que alumnes que, en altres circumstàncies, podrien haver acabat el curs amb un rendiment raonable, poden veure’s ara amb resultats per davall de l'exigit en la norma, i això els haguera impedit matricular-se en el curs 2020-2021. No volem que això els supose un motiu més d'estrès i preocupació afegit als que ja per si mateix comporta aquest nou escenari”.

“La Normativa en qüestió”, afig, “va ser una de les primeres d'aquest estil que es va aprovar a Espanya, el 2010, i des d'aquell moment, es va convertir en un model a nivell estatal. Encara que puga semblar exigent, ha donat molt bons resultats. Obliga els alumnes a ser realistes, a aprovar unes assignatures abans de continuar amb altres i a no realitzar matrícules excessives pensant que es pot amb tot. Amb aquesta Normativa s'ha millorat el nombre d'alumnes que es desvinculen dels estudis”.

“Però això no significa que siga ara la norma idònia per a aquesta situació”, adverteix el vicerector de la UPV. “Amb l'estat d'alarma, l'activitat docent (classes, avaluacions i pràctiques) s'ha transformat des d'un format presencial a un format no presencial, i això ha suposat un enorme esforç d'adaptació per part de l'alumnat. Hi ha alumnes amb moltes dificultats per a continuar els estudis i cal no deixar-los arrere”, conclou.

Flexibilitat per a optar als actes extraordinaris d'avaluació

Per idèntic motiu, el Consell de Govern ha aprovat un acord perquè les estructures responsables dels títols de grau i màster puguen autoritzar, durant el present curs 2019-2020, actes extraordinaris d'avaluació per a l'alumnat que, fins i tot sense complir la totalitat dels requisits exigits, estiga pròxim a finalitzar els estudis.

D'aquesta manera, i amb caràcter excepcional, la UPV flexibilitza les condicions establides perquè l’alumnat puga optar a les avaluacions extraordinàries, que fins avui eren les següents: estar matriculat de tots els crèdits necessaris per a completar la titulació; tenir pendent un màxim de 20 ECTS en el cas grau o de 10,5 ECTS en el cas de màster, i haver-se presentat almenys a una convocatòria de l'assignatura per a la qual sol·licita l'avaluació extraordinària.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC