Match COVID-19

Personal investigador, sanitat pública i empreses promouen projectes innovadors conjunts per a frenar la malaltia i esmorteir les seues conseqüències

[ 15/04/2020 ]

La crida Match COVID-19, impulsada per la Universitat Politècnica de València (UPV), respon amb solucions innovadores a les emergències sanitàries i les necessitats de les autoritats públiques enfront del coronavirus. Per a dur-lo a terme, s'ha produït la unió d'agents clau d’R+D+I sanitària amb la finalitat de generar equips multidisciplinaris i de col·laboració entre empreses i personal investigador que faça front, de manera urgent, a la pandèmia.

Aquesta gran iniciativa, promoguda per universitats i organismes sanitaris públics, registra ja més de 30 projectes d'innovació a través de diferents departaments i unitats d’R+D+I d'aquestes. En concret, Match COVID-19 integra les organitzacions següents: Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), Institut d'Investigació Sanitària La Fe (IIS La Fe), Universitat Jaume I (UJI), Universitat Miguel Hernández (UMH), Universitat d'Alacant (UA), Institut d'Investigació Sanitària INCLIVA, Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i la mateixa Universitat Politècnica de València (UPV).

L'objectiu en comú és poder visibilitzar necessitats, solucions i projectes entorn del SRAS-COV2 i la malaltia COVID-19, per a donar resposta a la situació d'emergència actual. Denominades expressions d'interès, aquestes es publiquen en la web del programa d'innovació de la UPV, UPV Innovació, amb la finalitat de donar a conèixer les propostes i captar socis i col·laboradors interessats.

34 propostes amb solucions innovadores per a frenar la COVID-19

Des del llançament de la convocatòria Match COVID-19 el passat 26 de març, ja s'han presentat 34 expressions d'interès amb projectes d’R+D+I per a frenar la corba de contagis per coronavirus i reduir els seus efectes devastadors. Entre tots els projectes registrats procedents dels equips de recerca valencians, 11 procedeixen de la UPV, 9 de l'UJI, 6 de la FISABIO, 3 de l'IIS La Fe, 3 de l'INCLIVA, 2 de la UA, 2 de la UMH i 1 del CSIC.

Les solucions proposades desenvolupen nous i millors materials sanitaris, mètodes per a un diagnòstic precoç i un tractament menys invasiu, i tècniques de prevenció i reducció dels seus efectes en la societat.

La majoria de projectes promouen una disminució considerable en el contagi i els efectes de la malaltia mitjançant l'ús de tècniques biomoleculars i tecnologia basada en nanotecnologia, intel·ligència artificial, models matemàtics, realitat virtual i aplicacions social media, entre altres.

Què cal fer per a unir-se a Match COVID-19?

Aquelles investigadores i investigadors i els agents innovadors que desitgen comunicar un projecte dins de la iniciativa Match COVID-19 registren el seu interès completant la plantilla disponible en la web, per a posteriorment enviar-la a la seua entitat col·laboradora. D'altra banda, el projecte és publicat en la pàgina d'expressions d'interès dins de l'espai web d'UPV Innovació. En cada expressió d'interès pública, es detalla tant la solució proposada com el tipus de soci cercat per a dur-la a terme.

D'aquesta manera, amb el programa Match COVID-19 s'interconnecten solucions innovadores que responen a demandes emergents contra la COVID-19, els investigadors i investigadores que les promouen, les societats tecnològiques que les desenvolupen, i els organismes públics que les apliquen per a frenar la pandèmia.

Convocatòries de finançament obertes

Les solucions innovadores s'estan duent a terme amb mitjans propis o a través del finançament d'entitats com l'Institut de Salut Carles III o l'Agència Valenciana de la Innovació, entre altres.

En l'actualitat, continuen vigents les convocatòries de la Comissió Europea, la Fundació La Caixa (aquesta última fins a avui, 15 d'abril) i IN-PART, subscrit per la UPV.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC