3 nous dobles graus

La UPV amplia la seua oferta per al pròxim curs acadèmic, amb una desena de noves titulacions entre graus, dobles graus i màsters universitaris

[ 28/02/2020 ]

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha aprovat tres noves titulacions que començaran a impartir-se, tal com ha confirmat el vicerector d'Alumnat, Cultura i Esport de la institució, José Luis Cueto, "el pròxim curs acadèmic".

Es tracta, en concret, dels dobles graus en Enginyeria Agroalimentària i del Medi rural + Biotecnologia, Matemàtiques + Enginyeria Civil, i Matemàtiques + Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació. En cadascuna d'elles s'oferiran entorn de 20 places de nou ingrés.

Amb aquests dobles títols s'amplia el catàleg que la UPV ofereix des del campus de Vera (València), atenent així les necessitats de coneixement i aprenentatge dels futurs professionals i a les demandes de la societat. Segons l'informe "Impacte socioeconòmic de la investigació i la tecnologia matemàtiques a Espanya", en un futur pròxim, les matemàtiques serien responsables de més de 630.000 llocs de treball qualificat.

A les tres titulacions citades cal afegir el Grau en Disseny Arquitectònic d'Interiors, un títol especialment nou lloc que és el primer que implantarà la UPV amb una duració de tres anys. En total, tindrà 75 places que es restaran del Grau en Fonaments de l'Arquitectura.

Sis nous màsters universitaris

Quant a màsters universitaris, la UPV posarà en marxa el pròxim curs cinc nous títols: el Màster Universitari (MU) en Mitjà social i Comunicació Corporativa; el MU en Comunicació Transmèdia; el MU en Intel·ligència Turística; el MU en Ciberseguretat i Ciberinteligencia, i el MU en Sistemes Intel·ligents de Transport, amb una duració entre un any (60 crèdits ECTS) i any i mig (75 crèdits ECTS).

L'oferta oficial de la UPV per al curs 2020-2021 es completa amb un Erasmus Mundus Joint Degree WAVES, cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea i que convoca 15 beques per a obtenir formació del més alt nivell en enginyeria acústica.

4.680 places en grau i calendari acadèmic 2020-2021

Durant la sessió del Consell de Govern UPV, també s'ha ratificat l'oferta de places per al pròxim curs acadèmic 2020-2021, que serà, en total, de 4.680 places en estudis de grau.

Així mateix, s'ha subscrit el calendari acadèmic del pròxim curs, que en el cas de l'alumnat de grau, començarà l'1 de setembre de 2020 i finalitzarà el 31 de juliol de 2021. L'inici de classes està fixat per a l'1 de setembre, encara que per als alumnes de nou ingrés podrà retardar-se fins que concloguen les activitats d'acolliment programades en cada escola.

Altres dates destacables del calendari aprovat són les corresponents a les Proves d'Accés a la Universitat (PAU). La convocatòria ordinària se celebrarà els dies 9, 10 i 11 de juny de 2020, i l'extraordinària de juliol, els dies 7, 8 i 9.

Pla de Multilingüisme en la docència 2020-2023

D'altra banda, el Consell de Govern ha acordat també la creació del Pla de Multilingüisme en la docència 2020-2023, la finalitat de la qual és incrementar l'oferta de crèdits de docència en valencià i en anglès, responent a un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible impulsats per Nacionals Unides.

Segons Rosa Puchades, vicerectora de Responsabilitat Social i Cooperació, el Pla aposta per "l'establiment d'una educació de qualitat, reduint la desigualtat per motius de llengua entre les persones de la comunitat universitària, i valorant així la diversitat cultural establida en l'objectiu 4 de desenvolupament sostenible".

Gómez Hernández, candidat als premis Rei Jaume I

Finalment, en la sessió del Consell de Govern de la UPV s'ha acordat també donar suport a la proposta de nominació del professor Jaime Gómez Hernández com a candidat als premis Rei Jaume I 2020.

Gómez Hernández, que ha dedicat la seua carrera a estudiar els aqüífers, el component invisible del cicle hidrològic, va obtenir el seu doctorat en la Universitat de Stanford en Geoestadística per a l'Avaluació de Recursos Naturals.

Recentment, Gómez va ser guardonat amb la medalla William Christian Krumbein 2020, considerada com l'equivalent al Premi Nobel en el camp d'investigació sobre matemàtiques aplicades a les ciències de la Terra.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local