La reina Letizia, a la UPV

El dimecres 12 presideix la proclamació del Premi Fundació Princesa de Girona en Recerca Científica

[ 07/02/2020 ]

La Fundació Princesa de Girona (FPdGi) ha elegit la Universitat Politècnica de València com a seu per a proclamar el guanyador o guanyadora del Premi en Recerca Científica per al 2020. Serà el pròxim dimecres, 12 de febrer, quan la FPdGi farà públic el nom de la persona més destacada en aquest àmbit, en un acte presidit per la reina Letízia.

La proclamació estarà precedida per un taller d'innovació, organitzat per a estudiants de secundària i universitat, que consisteix a resoldre in situ un repte en un temps rècord. Fins avui, s'han inscrit poc més de 300 alumnes en aquesta activitat que es desenvoluparà al pavelló d'Esports de la UPV, de 9 a 12 h, i estarà conduïda per l'emprenedor Xavier Verdaguer.

Un jurat d'excepció

En paral·lel, un jurat d'excepció treballarà en la selecció de les candidatures. Estaran María Blasco, directora del Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO); Ángel Carracedo, investigador del Centre d'Investigació en Medicina Molecular i Malalties Cròniques (CIMUS); Avel·lí Corma, investigador de l'Institut de Tecnologia Química (centre mixt UPV-CSIC); Adela Cortina, catedràtica d'Ètica i Filosofia Política de la Universitat de València; Rosa Menéndez, presidenta del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC); Daniel Ramón Vidal, biòleg; Guadalupe Sabio, investigadora i Premi Princesa de Girona en Recerca Científica 2012, i Rolf Tarrach, físic i rector emèrit de la Universitat de Luxemburg.

I, a les 12.30 h, començarà l'acte de proclamació dels premis anuals en la categoria de Recerca Científica, un esdeveniment que comptarà amb la col·laboració del periodista i humorista Juan Carlos Ortega, guanyador del Premi Ondas 2016, com també d'algunes de les persones premiades de la FPdGi en edicions anteriors.

Cinc categories, cinc ciutats

Com és habitual, la Fundació Princesa de Girona ix de gira durant el primer trimestre de l'any per a proclamar, en diferents ciutats, les persones guanyadores dels seus premis anuals. A més de Recerca Científica, hi ha quatre categories més: Social, Arts i Lletres, Empresa i Internacional.

València és una de les cinc capitals del talent jove elegides per a la celebració dels actes de proclamació, que comptaran amb la presència d'autoritats, persones expertes de l'àmbit del premi i membres de la societat civil, a més dels joves, i alguns dels premiats i premiades d'edicions anteriors.

Protagonisme de la joventut en el futur

Amb aquesta mena d'actes, la FPdGi vol posar en valor el protagonisme de la joventut en el futur i en el present. I és que la iniciativa pretén augmentar la visibilitat dels joves i la seua presència social, premiant anualment la trajectòria de cinc referents que hagen destacat per la seua actitud emprenedora i innovadora, com també per la seua capacitat de transformació.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla