CoderDojo VLC

L'ETSED de la UPV acull el club d'aprenentatge col·lectiu destinat a joves amb interès en programació, robòtica, electrònica, disseny o impressió en 3D

[ 04/02/2020 ]

L'Aula París de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED) de la Universitat Politècnica de València (UPV) acollirà cada divendres, de 18 a 19.30 hores, l'activitat CoderDojo València, un club d'aprenentatge col·lectiu que té per objecte fomentar la programació entre joves de 7 a 17 anys.

CoderDojo és una iniciativa internacional sorgida a Irlanda, el 2011, i que en l'actualitat té ja més de mil clubs a més de 60 països. A València, l'activitat és fruit del conveni signat entre l'Associació Bernat i Loli Iniciatives Educatives (ByLinedu) i la UPV amb la finalitat de realitzar aquesta acció innovadora, solidària i de contingut social que facilite l'aprenentatge entre el públic infantil i juvenil de diferents tecnologies com la programació, la robòtica, l'electrònica, el disseny o la impressió en 3D.

Donació del professorat de l'ETSED de la UPV

Per a ajudar a tirar avant el projecte, cal destacar l'aportació d'un grup docent de l'ETSED de la UPV que, després de guanyar un premi amb dotació econòmica de la RSEF-FBBVA, van decidir realitzar una donació, que ha permès una primera adquisició de materials per al club.

CoderDojo ofereix l'oportunitat d'aprendre a programar i desenvolupar la creativitat en un ambient divertit i segur. Amb aquesta finalitat, s'ha desenvolupat CoderDojo ECHO (Ethos, Culture, Happiness and Outcomes, és a dir, valors, cultura, felicitat i resultats), una guia per a mentores i mentors voluntaris, persones amb habilitats tècniques o sense que aporten el seu temps i coneixements al projecte.

Des de l'inici, CoderDojo treballa amb programari de codi obert; està obert a qualsevol persona (familiars i acompanyants estan sempre convidats a quedar-s'hi i, si ho desitgen, participar com a voluntaris), i fomenta l'autoaprenentatge a través de la seua regla "Pregunta a tres i després a mi", és a dir: primer, pregunta't a tu mateix/a; després, cerca en Internet; a continuació, pregunta a companyes i companys, i només després, consulta la mentora o mentor.

Inscripció gratuïta

Participar en CoderDojo València és completament gratis. Amb aquesta finalitat, n'hi ha prou amb realitzar la inscripció en línia. S'ofereixen 30 places per sessió i, si estan cobertes, se¿n poden reservar per a la següent. Anima't i uneix-te al club!

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local