Mobilitat estudiantil

La Cambra de Comerç de València ofereix 80 beques per a realitzar pràctiques de 3 i 5 mesos en empreses de la UE dirigides a joventut titulada menor de 30 anys

[ 04/02/2020 ]

El Pla de mobilitat per al 2020 de la Cambra de Comerç de València ofereix 75 beques per a estades de 3 mesos i 5 per a estades de 6 mesos, dirigides a joves entre 18 i 29 anys d'edat, per a realitzar pràctiques en empreses de qualsevol país de la Unió Europea. Enguany, l'import de l'ajuda pot assolir els 5.000 euros.

L'objectiu principal del Pla de mobilitat és brindar a la joventut beneficiària del Sistema nacional de garantia juvenil (SNGJ) l'oportunitat d'adquirir coneixements, habilitats i competències específiques per a fomentar el seu desenvolupament personal i professional, i millorar d'aquesta manera la seua ocupabilitat en el mercat de treball internacional.

És, per tant, una oportunitat perquè les persones participants tinguen un acostament a empreses amb seu a l'estranger i adquirisquen experiència professional amb un enfocament internacional.

Requisits
El primer requisit és tenir l'alta en el Sistema nacional de garantia juvenil (SNGJ) i ser-ne persona beneficiària. A més d'estar en possessió d'una titulació oficial, universitària o de formació professional, de grau mitjà o superior, o de qualsevol altra titulació oficial, es requereix tenir un coneixement de la llengua anglesa o idioma de treball a l'estranger igual o superior a un nivell B1, segons el Marc europeu comú de referència per a les llengües (CEFR n'és la sigla en anglès). Es podrà realitzar una prova de nivell escrita i oral de l'idioma.

Excepcionalment, es podran admetre sol·licituds de joves amb un nivell d'idioma inferior, sempre que aporten una carta signada per la persona responsable de l'empresa d'acolliment, en la qual es manifeste que el nivell d'idioma del jove o de la jove és suficient.

No haver participat en cap altre programa o pla de mobilitat finançat per l'FSE o la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, en el marc del Programa operatiu d'ocupació juvenil 2014-2020; ni que li afecte cap de les prohibicions a què fa referència l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Fins al 31 de juliol, està obert el termini de sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds conclourà el 31 de juliol del 2020, o bé quan s'esgote la disponibilitat pressupostària. Les sol·licituds, juntament amb el formulari i la documentació corresponent, segons estableixen les bases d'aquesta convocatòria, es podran presentar físicament al Registre de la Cambra de Comerç de València (c/ Poeta Querol, 15, 46022 València), en horari de 9 a 13 h o bé mitjançant correu postal certificat.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla