El calze revelat

El catedràtic de la UPV Gabriel Songel presenta el seu llibre i l'exposició didàctica sobre les seues troballes a la FITUR

[ 23/01/2020 ]

El divendres 24 de gener, a les 10.30 h, l'estand de la Comunitat Valenciana de la FITUR (pavelló 7 de la IFEMA), la prestigiosa fira internacional de turisme de Madrid, acollirà la presentació del llibre El cáliz revelado (i també l'exposició), obra del professor Gabriel Songel, catedràtic de la Universitat Politècnica de València.

En paraules del mateix autor, "el llibre, editat per Tirant lo Blanch, recull sis anys d'investigacions sobre la iconografia utilitzada per al disseny del calze construït a l'edat mitjana utilitzant els patrons de disseny de les marques de picapedrer sobre la copa original del segle I, conegut com el Sant Calze de la catedral de València. En aquesta obra es presenten les coincidències amb la moneda de Sancho Ramírez, l'autoria de la inscripció en la base del calze i es revela la citació del calze a Sant Joan de la Penya a través d'un acròstic".

"L'exposició", per part seua, "recull aquestes investigacions en panells de forma didàctica per al gran públic, i es planteja de forma itinerant per a qui així ho sol·licite a l'Agència Valenciana de Turisme".

Les poblacions de la Ruta del Grial, partícips

Segons Songel, "la novetat i l'interès d'aquesta iniciativa és que es permet fer partícips les poblacions, especialment les de la Ruta del Grial, mostrant les marques de picapedrer que hi ha als seus edificis medievals i contrastant-les amb els patrons coneguts".

La presentació va dirigida a professionals del sector turístic, responsables municipals de cultura, organització de circuits turístics, operadors turístics, guies... i públic en general.

La FITUR és la fira de turisme més important d'Europa per volum de visitants i nombre d'expositors. El 2019, la Fira va batre el seu rècord de participació, amb 10.487 empreses de 165 regions, 142.642 professionals i 110.848 visitants de públic general.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local