Clinic Golf

Estudiants del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització i Logística (MUIOL) aprenen competències directives a través de la pràctica esportiva

[ 13/01/2020 ]

Millorar habilitats directives com el lideratge, el treball en equip, la motivació o la gestió de conflictes... practicant esport. És el que han fet els estudiants del Màster Universitari en Enginyeria d'Organització i Logística (MUIOL) del Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) que han participat en Clinic Golf.

L'activitat, emmarcada en l'assignatura Gestió de Recursos Humans del MUIOL, té per objecte l'adquisició i millora de competències directives mitjançant un curs la primera part del qual s'ha desenvolupat a l'aula, on es reflexiona, a través de diferents mètodes, sobre els models més eficaços en l'actualitat.

Posteriorment, l'activitat s'ha traslladat al camp de golf on, després de rebre una instrucció bàsica per part de professionals, els estudiants han procedit a posar en pràctica l'après a l'aula i a fixar conceptes.

"Un context excepcional que contribueix, de forma molt eficaç, al procés d'ensenyament i aprenentatge"

"Les habilitats directives són fonamentals per a l'acompliment professional i el desenvolupament personal, i l'haver participat en aquest outdoor training ha brindat eines fonamentals perquè els i les nostres alumnes es desenvolupen en el futur", expliquen des del MUIOL.

"A través de la pràctica individual", afigen, "podem conèixer els nostres punts forts i febleses personals. D'altra banda, quan treballem en equip és quan ens fem conscients de la necessitat i de la importància de la comunicació, de la gestió dels conflictes, de rebre feedback en el moment adequat, de l'avantatge que cadascú se situe en allò que sabia fer millor per a optimitzar el resultat final i del positiu que resulta el suport dels integrants de l'equip, encara que el mateix puga influir de diferent forma entre una persona i una altra".

Finalment, des del MUIOL destaquen que "l'experiència en el camp de golf proporciona un estímul i un context excepcional, que contribueix de forma molt eficaç al procés d'ensenyament i aprenentatge, així com a la creació de vincles emocionals entre els assistents". L'activitat s'ha dut a terme en el Club de Golf Masía de las Estrellas.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial