Currículums excel·lents

277 estudiants reben els premis als millors expedients i notes d'accés a la Universitat Politècnica de València

[ 18/12/2019 ]

Esforç i constància. Hores de classe compaginades amb estudi i treball en equip. És el comú denominador del grup d'excel·lència, format per 277 estudiants, que ha rebut els premis als millors expedients i les millors notes d'accés de la Universitat Politècnica de València (UPV), un reconeixement que, des de 2008, serveix per a reconèixer i prestigiar l'esforç de l'alumnat més destacat en el seu currículum.

Carlos Pérez Fuentes, un cas extraordinari

Es tracta d'una distinció que, en els casos més brillants, pot fins i tot repetir-se al llarg de tota la carrera. És el cas de Carlos Pérez Fuentes, que al seu moment va rebre el premi a la millor nota d'accés a la universitat; després, en finalitzar cada curs del Grau en Enginyeria Civil, va obtenir el premi al millor expedient; i ara, enguany, ha arreplegat el premi extraordinari que li atorga l'exempció de taxes en el Màster habilitant d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports.

Carlos, que afirma haver aconseguit l'assoliment "llevant hores de son, encara que millor hauria sigut que no fora així", diu no tenir un mètode infal·lible, però sí que aconsella triar "el grau que t'agrada" perquè sinó, és més difícil aconseguir la motivació necessària. Per a Carlos, també és important "intentar equilibrar-se, amb el concepte de mens sana in corpore sano. Si el meu cos no em demana estudiar, no cal forçar-lo tampoc". Finalment, Carlos recomana "esforç i constància. L'aprenentatge és com una piràmide. Cal anar assentant bases i construint escalons".

Els exàmens dels divendres del Grau en Enginyeria Civil

Un altre dels guardonats, Daniel Pastor Serrano, premi al millor expedient en primer del Grau en Enginyeria Civil, assegura que no li ha resultat difícil aconseguir aquestes notes perquè "a la meua escola tenim examen cada divendres", fet que obliga a estudiar al dia. En qualsevol cas, "per a aconseguir expedients brillants cal dedicar entre quatre o cinc hores diàries a estudiar, a més d'assistir a totes les classes. En resum, queda poc de temps per a l'oci".

D'altra banda, Lucía Gómez Megías, que amb quasi un 10 de nota mitjana en quart curs del Grau en Comunicació Audiovisual ha rebut el premi al millor expedient, assegura que sí ha tingut temps per a tirar avant projectes audiovisuals, aliens a la universitat, que li han permès "practicar i millorar. Sempre ens han insistit que, per a aprendre, és necessari moure'ns pel nostre compte".

Blanca Salavert Pamblanco, premi al millor expedient en cinquè curs del Grau en Fonaments de l'Arquitectura, assegura que el reconeixement és molt gratificant, "sobretot per les famílies". Amb premis com aquests, "els pares se senten orgullosos dels seus fills". Ara, amb la carrera finalitzada, afirma que disposarà de més temps per "fer tot el que no he pogut durant la carrera, com ara anar al gimnàs, eixir amb les amigues i fins a fer punt".

Francisco Mora: "És un acte de justícia i coherència"

En total, els 277 premis reconeixen l'alumnat amb les millors notes d'admissió del curs 2018-2019 i als que han finalitzat, de primer a sisè curs, els estudis de grau amb les millors qualificacions en el curs 2017-2018. Al costat d'ells, s'han atorgat tres premis extraordinaris a les tres persones amb millors expedients, fet que suposa l'exempció de taxes acadèmiques en el màster universitari de la UPV que decidisquen cursar.

Els premiats han rebut les distincions en un acte celebrat al Paranimf de la UPV. Durant aquest, el rector de la UPV, Francisco Mora, ha destacat que es tracta d'"un acte de justícia i coherència. De justícia, perquè l'esforç i el treball ben fet no poden quedar sense recompensa. Les vostres renúncies i sacrificis, al costat de la dels vostres familiars i amistats, han de tenir un agraïment públic. I de coherència, perquè la distinció dels millors forma part de la nostra genètica educativa".

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera