Sergio Navalón, premiat per la RAI

L'investigador UPV rep una medalla per les seues contribucions al desenvolupament de nous catalitzadors aplicables en entorns industrials i mediambientals

[ 28/11/2019 ]

Sergio Navalón Oltra, investigador del Departament de Química i professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (ETSEI) de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut guardonat per la Reial Acadèmia d'Enginyeria (RAI) per la seua àmplia activitat científica i, en particular, per les seues contribucions al desenvolupament de nous catalitzadors i la seua aplicació en entorns industrials i mediambientals.

L'investigador de la UPV ha sigut distingit amb una de les medalles dels Premis Agustín de Betancourt i Molina i Juan López de Peñalver 2019, amb les quals la RAI reconeix científics menors de 40 anys que destaquen pels seus treballs en el camp de l'enginyeria i que contribueixen a propiciar nous desenvolupaments i innovacions en qualsevol dels seus àmbits professionals.

Aportacions a la descontaminació química i microbiològica d'aigües residuals i potables

Sergio Navalón treballa en el desenvolupament de nous materials per a la indústria química. Entre les seues aplicacions, destaca l'ús en processos catalítics d'oxidació avançada per a la descontaminació química i microbiològica d'aigües residuals i potables.

En la indústria de química fina, aquest jove investigador de la UPV ha demostrat la possibilitat de preparar compostos orgànics mitjançant processos catalítics que minimitzen l'impacte sobre el medi ambient. Mentrestant, en l'àrea petroquímica ha desenvolupat, per exemple, processos catalítics que eviten l'emissió d'òxids de sofre després del seu ús com a combustibles.

"En resum", destaca el mateix Navalón, "els materials catalítics heterogenis en els quals hem treballat des del nostre grup permeten desenvolupar processos químics sostenibles i eficients que minimitzen l'impacte sobre el medi ambient i la salut humana".

Una reivindicació...

Per a Navalón, rebre aquest guardó suposa "un reconeixement personal i professional per tot l'esforç realitzat en la carrera investigadora durant més de 15 anys, envoltat per un equip excel·lent de persones. És també un al·licient per a continuar avançant en la nostra investigació científica bàsica i aplicada en l'àmbit de la catàlisi heterogènia i del medi ambient".

A més, l'investigador UPV assenyala que espera que aquest reconeixement "servisca perquè les diferents institucions públiques i privades promoguen i financen activitats relacionades amb la ciència bàsica i aplicada, necessàries per a abordar i resoldre els reptes actuals del coneixement, la societat i el benestar social".

...i un repte: combustibles sostenibles per a lluitar contra el calfament global

Respecte als seus reptes a curt i mitjà termini, Navalón indica que, actualment, el seu treball està orientat al desenvolupament de processos catalítics heterogenis per a l'obtenció de combustibles sostenibles alternatius a l'ús de combustibles fòssils, responsables del calfament global del planeta.

En aquest sentit, un dels principals reptes actuals de la seua investigació és la descomposició fotocatalítica de l'aigua en hidrogen i oxigen, com també la valorització de CO2, responsable de l'efecte d'hivernacle, per a l'obtenció de combustibles sostenibles emprant únicament llum solar com a font d'energia.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera