Azalea conquista Europa

La barraca sostenible de la UPV corona un Solar Decathlon espectacular amb el primer premi en Arquitectura i com a millor equip espanyol del certamen

[ 28/07/2019 ]

S'havia fet el silenci. Les més de 600 persones que abarrotaven l'Event Hall de Szentendre esperaven ansioses el nom de l'equip guanyador d'Arquitectura, última i principal categoria de la Solar Decathlon Europe (SDE 2019), el certamen universitari de major prestigi internacional en l'àmbit de l'habitatge sostenible.

Els cors dels 30 integrants de l'equip de la Universitat Politècnica de València (UPV) presents bategaven amb força. Era el moment. "Azalea, Azalea...", mussitava en veu baixa un dels familiars desplaçats fins a Hongria per a viure en directe la cerimònia. Seria possible? Podia ser un colofó meravellós a dos anys d'enorme dedicació, a un mes de competició en la vila solar sense descans, a tants i tants sacrificis personals, acadèmics... Semblava massa bonic per a imaginar-ho.

"And the first prize... the award of Architecture goes to..."

Llavors, Itsván Lepsényi va finalitzar el seu discurs: "And the first prize... the award of Architecture goes to...". Màxima tensió... "AZALEA!!!". L'explosió de goig, inoblidable. Besos, abraçades, mans al cap, més d'una llàgrima, salts voladors sobre la sobtada pinya formada en el corredor central... La bogeria. Ho mereixien i ho han aconseguit. Era de llei. Un projecte fet des del cor, amb professionalitat, i per grans talents. La barraca sostenible que ha enamorat a Europa no mereixia un altre final.

Així, amb el reconeixement unànime de públic, jurats i rivals -i gràcies al suport fonamental de Leroy Merlin-, ha posat avui Azalea el fermall d'or a la primera participació de la seua història en la Solar Decathlon Europe. El botí? Un primer premi en Arquitectura, un segon en Eficiència Energètica, un tercer en Enginyeria i Construcció, i la consideració com a millor equip espanyol d'Europa. Simplement, espectacular.

Tenaços, inquiets i preparats. Aquests són els nostres joves, els qui de ben segur, estan destinats a convertir aquest món en un lloc millor. Avui, són l'orgull de la UPV. Però ahir, abans d'aquest últim gran premi, ja ho eren. Felicitats, genis. El futur és vostre.

Els herois de Szentendre

Gestió: Alina Marín, Santiago Sánchez, María Nebot i David Pecondón.

Electrònica: Andrés Peiró, Salvador Francisco Villanueva, Pedro Uribe, Josep Baeza, Marc Escrig, Miguel Ángel Aparici, Sergi García, Héctor Baviera, Rodrigo Fernández i Pedro Juan Pérez.

Gestió d'aigües: Jesús Huertas, Paula Moreno, Ganímedes Colomar i Daniel Fumanal.

Oratòria: Alberto López.

Energies: Marc Auguadra, Saray Pradas, Razvan Valentín Stoica i Lucía de la Rosa.

Arquitectura: Juan Boluda, María Vázquez, Daniel Sánchez, Mario Pistoni, Vicente Chiralt, María Guerola, Ana Martínez, Sergio Martínez, Farah Naser, Alfio García i Almudena Alarcón.

Responsabilitat social: Irene Noguera, Paula Aparicio, Edu Martín i Laura Oficial.

Identitat corporativa i webmaster: María Peña, Emilio Martínez, Rubén Moya i Miguel Ángel Aparici.

Media i community manager: Martín Navarro.

Coordinació de comunicació: Carmen Mullor.

Especial Azalea, dia a dia

Dia 0: Un 2n premi i acariciant el podi general a una setmana del final de la SDE 2019

Dia 1: Com és possible construir en dues setmanes una casa amb totes les comoditats i únicament proveïda amb energia solar? Coneix els secrets de la barraca sostenible que sorprèn a Europa

Dia 2: El colp més dur... però vius: millor equip espanyol i amb el podi encara a tir

Dia 3: L'equip de la UPV torna a brillar i guanya el tercer premi en Enginyeria i Construcció

Dia 4: El repte de portar l'ambient faller a Szentendre... amb la pirotecnia prohibida per llei a Hongria

Dia 5: Wüppertal 2021: Pròxima estació... ¿Alemanya?

Dia 6: L'experiència, comptada per ells mateixos

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla