Especial Azalea - Dia 4

El repte de portar l'ambient faller a Szentendre... amb la pirotècnia prohibida per llei a Hongria

[ 25/07/2019 ]

Amb la competició de la Solar Decathlon Europe 2019 (SDE 2019) detinguda a l'espera dels resultats finals del diumenge, a l'equip Azalea de la Universitat Politècnica de València (UPV) li ha arribat l'hora d'enfrontar-se als 'altres reptes'.

I sense premis pel mig, i amb la classificació estabilitzada, tots els ulls s'han tornat avui cap al Dia Azalea, la jornada especial que cada participant té per a donar a conèixer més en profunditat l'equip i elements tradicionals del seu lloc d'origen.

Budapest, la pirotècnia i el decisiu seguidor de Ferencvaros

La idea inicial era fer una gran paella... però clar, la logística jugava en contra. "Fer una paella per a més de cent persones, en el recinte, complicat... O portàvem una gegant, o ens passàvem el dia sencer fent una després d'una altra", explica rient Rubén Moya. "I clar, fa un mes, quan vam venir, teníem el cap en el desafiament de construir la barraca en dues setmanes, res més", afig.

En resum, tocava cercar solucions. Com pràcticament cada dia des de la seua arribada. Si no hi ha paella, que hi hagen petards... Hi ha una cosa més valenciana? Pensat i fet. Rubén i María Nebot s'han llançat, de bon matí, a la caça de la pirotècnia. Viatge a Budapest, i a la batalla.

Primera parada. No solament no existia ja la botiga... ja no estava ni l'edifici. Segon intent, també fallit, i amb noticia d'impacte: la pirotècnia està prohibida, per llei, en tota Hongria. Brainstorming en temps rècord... i per orxata. Sí, a Budapest. I n'hi ha. Això sí, la cara de la dependenta en veure a Rubén i María buidar-li fins a les reserves no ha tingut preu.

Almenys, hi hauria orxata... i no solament això. De sobte, un contacte hongarès els avisa d'una possible opció. El seu cosí, seguidor fervent de Ferencvaros -un dels clubs de futbol més potents d'Hongria, guanyador de 30 lligues i 23 copes-, envia la ubicació de la botiga on els seus compren pots de fum i el poc legal que, a nivell de focs artificials, hi ha al país magiar.

Gran ambient en la barraca per a acomiadar el dia

Així les coses, poc després de les 18 h, la carpa principal ha acollit la presentació d'Azalea, dirigida per Rodrigo Fernández i María Peña, que li han donat a l'acte un to d'humor excel·lentment acollit per la resta d'equips, un poc cansats ja després d'un mes de dura competició.

I per a acabar, la festa s'ha traslladat a la barraca sostenible de l'equip de la UPV, annexa a la carpa principal, i en la qual hi ha hagut música, fum, orxata... i sangria per a tots els convidats. Després de molt de temps junts, el Solar Decathlon toca a la seua fi. Els riures i el bon ambient són el presagi d'un gran record. El diumenge, i la tensió final, poden esperar.

Especial Azalea, dia a dia

Especial Azalea - Dia 0: Un 2n premi i acariciant el podi general a una setmana del final de la SDE 2019

Especial Azalea - Dia 1: Com és possible construir en dues setmanes una casa amb totes les comoditats i únicament proveïda amb energia solar? Coneix els secrets de la barraca sostenible que sorprèn a Europa

Especial Azalea - Día 2: El colp més dur... però vius: millor equip espanyol i amb el podi encara a tir