Especial Hyperloop - Dia 6

Les jornades prèvies a la gran final del diumenge són una mostra de la dificultat de la competició, que es complica per a Hyperloop UPV

[ 21/07/2019 ]

D'infart. Així han sigut les últimes 36 hores per a l'Hyperloop UPV a Los Angeles. Dues jornades maratonianes de competició que s'han viscut com si en foren una, sense temps per a dormir, sense un segon de descans. Tot un esforç col·lectiu i un exemple més de l'esperit de germanor que oneja en tot moment a la carpa de l'equip.

Divendres va començar el dia amb el prototip Turian traslladat d'hora a les instal·lacions de SpaceX, amb l'objectiu de començar al més prompte possible les avaluacions per a certificar el Navigation Test i el Vacuum Test. Les ulleres campaven a plaer pel recinte, però el treball estava fet i només calia que la màquina responguera davant el personal orientador (advisor) amb la mateixa fiabilitat amb què ho havia fet prèviament en els assajos interns.

Al llarg del dia, el ritme va ser frenètic per a tots els contendents situats al capdavant de la competició, convertida ja en una olla de pressió. A les 13 hores, no obstant això, va arribar el poal d'aigua freda: un tercer conjunt intentaria superar la desena prova, l'Open Air. Els xics i xiques de Delft Hyperloop ho havien aconseguit també.

Una edició més complicada que mai

El 2019 està significant un abans i un després en la Hyperloop Pod Competition. És la primera edició en la qual tres equips (Swissloop, EPFLoop i Delft Hyperloop) aconsegueixen tan prompte assolir el test previ a la gran carrera del diumenge en el tub de buit. Per fer una comparació amb el 2018, a hores d'ara del desafiament, només un participant ho havia fet.

La complexitat tècnica del repte ha crescut també, però el que està marcant la diferència enguany és l'experiència prèvia. Absolutament totes les formacions amb major èxit en el nombre de proves certificades han participat en estius anteriors. Són conjunts que saben exactament com jugar a aquest joc.

"Pot ser que el teu prototip siga capaç d'assolir 400 quilòmetres per hora en el tub i el del teu contrincant tan sols 20, però si no superes totes les avaluacions, no pots arribar a provar el teu pod, i és prou que falle quelcom tan senzill com un led perquè el model dels 400 km/h es quede fora sense l'oportunitat de córrer", assenyalen alguns participants. És un resum molt precís de com funciona això.

Les últimes hores

El cansament és ben palès dissabte en pràcticament tots els rostres universitaris. Són moltes jornades extenuants de treball non-stop, i només aquells que han assolit les últimes proves poden contrarestar l'esgotament i esbossar alguns somriures gràcies a l'alegria de tenir tan a prop la possibilitat de córrer diumenge en el tub de buit.

L'Hyperloop UPV no ha aconseguit validar més avaluacions des de divendres. Alguns tests, que s'havien superat fàcilment i amb claredat en els assajos realitzats a Espanya, estan donant problemes a Califòrnia i no s'aconsegueix solucionar-los. Encara que l'equip segueix en el grup líder, altres conjunts han coronat proves més ràpidament i s'allunyen de l'escamot. Obtenir l'atenció del personal orientador és també cada vegada més complicat.

Els equips TUM Hyperloop i MIT Hyperloop II donen el toc de gràcia al dissabte en realitzar també l'examen previ a la final. Amb aquests, en són ja cinc els contendents que estarien preparats per a participar en la carrera de diumenge. En aquests moments, ni una cançó dels Beach Boys -formació que, per cert, va nàixer a Hawthorne, on se celebra la competició- sembla que podria animar l'assolellat dia per als valencians.

Res que no arregle una bona sobretaula

No obstant això, el grup decideix dinar tots junts per a festejar el que han conquistat, que és molt. El personal orientador (advisors) ha elogiat en repetides ocasions el prototip Turian, remarcant els enormes avanços respecte als models anteriors. La resta de competidors ha lloat també moltes de les innovacions i característiques de la màquina exhibida. Es troben entre els 10 millors del repte, en un desafiament al qual opten més de 300 universitats del món.

De fet, la proposta de l'Hyperloop UPV és tan bona que l'organització de l'esdeveniment els ha convidat a presentar-la en la gran festa del diumenge, davant la premsa internacional, com un dels millors projectes.

En la sobretaula, després d'engolir uns tacos excel·lents, s'escolten de nou rialles i bromes.

Que gran és aquest equip.

Hyperloop Pod Competition 2019, dia a dia

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 0

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 1

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 2