Especial Hyperloop - Dia 5

Hyperloop UPV es manté en el grup líder de la competició mentre els suïssos mostren una superioritat quasi incontestable

[ 19/07/2019 ]

Comença el dia en la Normandie Avenue del comtat de Los Angeles, una avinguda de 36,2 km de longitud ¿no és un error tipogràfic¿ que té la seua pròpia entrada en la Wikipedia i en la qual fa quasi una setmana va desembarcar l'equip Hyperloop UPV. Malgrat ser molt de matí, a la casa que acull Turian fa hores que s'escolta rebombori a la sala que fa les funcions de taller.

Uns quants membres del conjunt han estat treballant durant la nit i, a poc a poc, uns altres que han pogut descansar unes poques hores desperten per assistir a alguns assajos finals abans de marxar al recinte de competició. L'habitació s'ompli i els tests comencen. Ordres, pantalles de control, leds..., tot es posa en marxa per a comprovar el funcionament correcte del prototip en una prova idèntica a la que serà sotmès posteriorment pel personal orientador de SpaceX.

Després de diversos intents, Turian emet un so difícil de descriure, però que fa que tothom s'alce del seient com un ressort. Aplaudiments i xiulades: el test ha sigut executat correctament. És difícil mantenir l'ànim alt tants dies seguits en un desafiament tan intens i dur com la Hyperloop Pod Competition, així que aquestes petites victòries saben tan bé com el cafè fresc que algú prepara a la cuina contigua.

Un esforç titànic que obté recompensa

Després de tenir-ho tot enllestit, comença la fase de transport fins a SpaceX. Cal desmuntar el prototip, pujar-lo a la furgoneta de mudances llogada i assegurar cada peça amb corretges perquè durant els 7 km de trajecte res s'afluixe, es perda o es faça malbé. Una tasca titànica que l'equip repeteix dues vegades cada dia de la competició. Al costat de la camioneta, arranca un altre furgó amb una desena de joves de l'equip.

Al recinte, avui compten amb la presència de l'acabat d'aterrar Vicente Dolz, professor de la Universitat Politècnica de València que ha donat suport a l'equip Hyperloop UPV des de la seua creació. Arriba just a temps de veure Turian superar el Functional Test, una de les proves de caràcter global més importants. Altres reforços, com excompanys d'equip, també arribaran en les pròximes hores.

Els membres que no poden estar dins de l'aparcament on transcorre el repte romanen a l'exterior -al furgó- o a casa, veient la taula de classificació com si d'un partit esportiu es tractara. Cada test superat se celebra amb abraçades i crits, com si d'un home run es tractara; l'entusiasme amb què viuen aquest duel d'enginyeria és contagiós.

Una vesprada de nou marcada pels suïssos

Sobre les 15.31 h del dijous, un nombrós grup d'estudiants ix corrent del recinte de la competició per a dirigir-se al tub de buit. Són els suïssos de la formació EPFLoop, que, igual que l'altre equip helvètic, ha aconseguit superar ja nou proves i es prepara per a la dècima.

En aquesta edició del 2019, les universitats de Zuric i Lausana semblen haver trobat la clau de l'èxit i el seu lloc en el tub de buit diumenge que ve comença a semblar indiscutible. L'Hyperloop UPV, gràcies a la prova superada avui, continua com un dels favorits del grup líder de la competició. Passat l'equador d'aquesta, totes les opcions segueixen totalment obertes per a aquests cinc o sis conjunts.

La Hyperloop Pod Competition desperta passions i la febre arriba fins a alguns dels grups informals de WhatsApp de familiars i amics dels membres de la UPV, on es poden llegir missatges com: "El problema és que ara no m'agradaria morir-me sense muntar en un pod d'estos". No hi podem estar més d'acord.

Hyperloop Pod Competition 2019, dia a dia

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 0

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 1

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 2

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 3

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 4

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 5

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 6

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 7

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local