Basada en la història de Kitty Genovese

Una obra teatral escrita i dirigida per Miguel Ferrando, investigador de l'iTEAM de la UPV, guanya el Premi Max del Públic 2019

[ 30/05/2019 ]

Genovese, l'obra de la companyia valenciana Groc Teatre escrita i dirigida per Miguel Ferrando Rocher, investigador de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia de la Universitat Politècnica de València (iTEAM-UPV), ha obtingut el Premi Max del Públic 2019.

"A nivell personal, suposa una alegria immensa", afirma Ferrando, "perquè jo estime el teatre, he fet teatre tota la meua vida, i veus aquests premis com una utopia que mai aconseguiràs. No obstant això, ha arribat, i per a la companyia suposa un gran impuls".

Un al·legat contra la violència masclista ideat a partir de la violació i assassinat de Kitty Genovese

Encara que no es tracta d'una recreació fidel del fatídic succés, l'obra guardonada en els prestigiosos premis anuals de les arts escèniques és un al·legat contra la violència masclista que parteix de l'assassinat de Kitty Genovese, esdevingut el 1964.

Als 28 anys, Genovese va ser violada i assassinada durant la matinada del 13 de març, quan tornava des del treball a sa casa de Queens (Nova York), sense que cap de les desenes de persones que, segons els relats de l'època, van observar l'escena des dels seus domicilis, fera res per auxiliar-la.

Produccions basades sempre en històries reals

Creada el 2013, la companyia Groc Teatre ha realitzat nombroses produccions, sempre amb un denominador comú: totes estan fetes a partir d'històries reals. En el cas de Genovese, la seua estrena oficial va tenir lloc al novembre del 2017, a la Sala Ultramar.

Ara, amb aquest premi, la companyia confirma l'espectacular suport rebut des de llavors pel públic, que ja espera expectant la seua nova producció, Raó àuria, que s'estrenarà el pròxim 20 de juny a Espacio Inestable.

Genovese, per cert, tornarà als escenaris a partir del mes de setembre. Mentre tot això succeeix, Miguel Ferrando continuarà demostrant que dur a terme amb èxit les seues dues passions, el teatre i la ciència, no és, ni molt menys, impossible.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla