Rànquing 'El Mundo'

La UPV, millor universitat d'Espanya per a estudiar Belles Arts i Biotecnologia, i entre les 3 més destacades fins en 11 graus

[ 09/05/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és, segons el Rànquing 2019 de les 50 titulacions més demandades que publica el diari El Mundo, la millor universitat d'Espanya per a estudiar Biotecnologia i Belles Arts.

A més, la UPV figura en el podi nacional fins en 11 graus, i és la quarta millor d'Espanya en un més. En concret, la institució que actualment dirigeix Francisco Mora és la segona més destacada del país per a estudiar Ciència i Tecnologia d'Aliments, Edificació, Enginyeria Mecànica i Enginyeria en Tecnologies de Telecomunicació; la tercera millor en els graus d'Enginyeria Química, Arquitectura, Enginyeria Civil, Enginyeria en Tecnologies Industrials i Enginyeria Elèctrica, i ocupa el quart lloc en Enginyeria Informàtica.

La UPV, principal alternativa al domini de l'eix Madrid-Barcelona

Per tant, de les 50 titulacions més sol·licitades pels estudiants, la UPV es troba en la posició 4 en 12 d'aquestes, sent la sisena d'Espanya amb major presència en el rànquing, només per davall de cinc universitats de l'eix Madrid-Barcelona, fins i tot per davant d'una altra rellevant d¿aquest com la Politècnica de Catalunya (UPC), que té 11 graus entre els 5 millors d'Espanya.

Duplica els resultats de totes les altres universitats valencianes juntes

No en va, les 12 presències de la UPV en el Rànquing 2019 d'El Mundo suposen el doble de les sumades per totes les altres universitats, tant públiques com privades, de la Comunitat Valenciana: Universitat d'Alacant (4), Universitat de València (1) i Universitat Jaume I (1).

D'aquesta manera, la UPV reafirma amb claredat el seu lideratge a nivell autonòmic, així com la seua condició d'universitat de referència a nivell nacional.

16 anys consecutius liderant el rànquing en Belles Arts

Absolutament indiscutible és el lideratge nacional de la Facultat de Belles Arts de la UPV, considerada la millor de tot el sistema universitari espanyol per setzè any consecutiu.

"Única Facultat de Belles arts adscrita a una universitat politècnica", assenyala El Mundo, "en el disseny dels seus graus es reflecteix un potent enfocament tecnològic aplicat als processos artístics contemporanis. Imparteix, a més, una important oferta de màsters oficials i propis".

Lideratge biotecnològic

Al costat de la seua supremacia en Belles Arts, la UPV està consolidant al seu torn la del seu Grau en Biotecnologia, destacat per El Mundo, per tercer any consecutiu, com el millor d'Espanya.

"Els seus graduats i graduades adquireixen les competències necessàries per a exercir els diferents perfils: docent/investigador, biomèdic i biotecnològic/industrial", i "la majoria de les pràctiques es desenvolupen en centres d'investigació, universitats i el sector sanitari (hospitals)", destaca el rànquing.

Única politècnica d'Espanya present en el rànquing de Xangai

Aquests reconeixements, atorgats per El Mundo, no fan sinó emmarcar-se en l'aval internacional rebut per la UPV, única politècnica d'Espanya present en el rànquing de Xangai (ARWU), considerat l'indicador d'universitats més prestigiós del món.

A més de l'ARWU (classificació mundial d'universitats pionera -l'edició inicial va tenir lloc el 2003- que fa 14 anys seguits que inclou la UPV entre les 500 universitats de major qualitat del món, en el qual hi ha més de 20.000 centres d'educació superior), també els altres dos principals rànquings d'universitats del món (QS i THE) avalen el nivell docent de la politècnica valenciana.

Així, en l'edició més recent (juny del 2018), el QS World University Rankings, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds, va situar la UPV en la millor posició de la seua història, la 310a, avançant 63 llocs respecte a la publicació anterior del mateix indicador.

Una setmana més tard, la revista Times Higher Education (THE) situava novament la UPV entre les 150 millors universitats del món menors de 50 anys.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local