ZDMP

La UPV participa, a través del CIGEP, en un projecte europeu per a l'impuls de les fàbriques intel·ligents amb zero defectes

[ 03/05/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través del Centre d'Investigació de Gestió i Enginyeria de la Producció (CIGEP), és un dels socis del projecte ZDMP, l'objectiu del qual és l'impuls de les fàbriques intel·ligents amb zero defectes, potenciant així la posició d'Europa en la fabricació de productes d'alta qualitat a nivell global.

El projecte, que va arrancar el passat mes de gener, promou la creació de la plataforma digital Zero Defects Manufacturing Platform (ZDMP), i compta amb una inversió de 19 milions d'euros, on participen 30 empreses i universitats, a més de la Comissió Europea.

Segons apunten els socis del projecte, avui dia, la indústria manufacturera està experimentant una transformació substancial en el que s'ha denominat indústria 4.0, habilitada a través de noves solucions digitals aplicades en tota la cadena dels processos productius de les empreses.

Aprofita el potencial de la IoT i la IA

En aquest sentit, Raúl Poler, director del CIGEP de la UPV, afirma que, "igual que els telèfons intel·ligents van transformar la indústria de la telefonia, ZDMP impulsarà les fàbriques actuals cap a les fàbriques intel·ligents sense defectes".

D'aquesta manera, el projecte ZDMP garantirà que la indústria europea continue sent competitiva i mantinga la seua posició de líder en fabricació, en produir productes d'alta qualitat a un cost baix i de la manera més eficient.

Harald Schöning, vicepresident de Software AG, afig que "ZDMP aprofitarà el poder de la internet de les coses (IoT n'és la sigla en anglès) i la intel·ligència artificial per a crear una plataforma oberta, extensible, interoperable i flexible, que permeta a qualsevol empresa de fabricació europea, de qualsevol grandària, optimar la seua producció i així enfortir la posició competitiva en el mercat global".

App amb el segell UPV per a la fàbrica intel·ligent

En concret, l'equip del CIGEP de la UPV generarà components per a la plataforma ZDMP basats en models digitals de recursos i processos de fabricació que permetran el desenvolupament d'app per a la preparació d'equips de fabricació, el monitoratge dels processos i l'aprenentatge autònom per a evitar defectes de fabricació relacionats amb el procés. Així, es detectaran i corregiran errors en temps real, utilitzant les dades provinents de sensors i altres fonts de dades.

"A través de la plataforma ZDMP", destaca Poler, "les decisions obtingudes a través d'aquests models es fusionaran amb solucions noves de gestió d'operacions de fabricació i els sistemes de control industrial, amb l'objectiu de predir i prevenir pèrdues, proporcionar informació més profunda sobre el procés productiu a les persones usuàries, i aprendre de les decisions preses per a millorar l'automatització del procés cap a la fabricació autònoma sense defectes".

Proves pilot

El projecte ZDMP combina tecnologia d'avantguarda basada en estàndards industrials i programari de codi obert amb un enfocament de desenvolupament col·laboratiu i una botiga d'aplicacions. Se centrarà en els mòduls de qualitat de procés i producte per a problemes de qualitat de preproducció, producció i postproducció, i aspira a garantir que els fabricants siguen capaços d'aconseguir zero defectes.

ZDMP es validarà en pilots industrials que inclouen els sectors d'automoció, màquines eina, electrònica i construcció. Aquests pilots mostraran com una major cooperació entre empreses pot evitar i reduir els defectes de productes i processos al llarg de les cadenes de subministrament.

Amb aquesta finalita, ZDMP invertirà 3,2 milions d'euros durant el seu desenvolupament en convocatòries obertes a fi que nous socis, persones usuàries i companyies de tecnologia addicionals als socis actuals del projecte puguen provar i validar les tecnologies desenvolupades en ZDMP, amb l'objectiu de millorar les característiques de la plataforma digital i activar l'adopció d'aquesta en el mercat.

Socis del projecte

El projecte està coordinat pel centre d'investigació UNINOVA i gestionat per la consultoria internacional ICE. En aquest, a més, participen com a socis Ford, Continental, Software AG, Mondragon Assembly, HSD, FIDIA, Formplast, Consugal, PT Mills, Flexeflina, CEI, AlfaTest, Ceteck, Vídeo Systems, Ascora, Profactor, Softeco, Etxe-Tar, Ikerlan, ITI i Rooter.

Al seu torn, des de l'àmbit de la investigació i transferència universitària, a més de la UPV, participen en ZDMP la Universitat de Tampere i la Universitat de Southampton, així com l'organització d'estàndards alemanya DIN.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera