Pot una màquina pensar com un humà?

UPV TV estrena temporada de 'Science Quiz', amb cinc nous capítols sobre intel·ligència artificial

[ 17/04/2019 ]

Science Quiz, el programa de divulgació científica produït per UPV TV, estrena temporada amb cinc nous capítols a l'abast de qualsevol persona interessada.

El tema central sobre el qual giren els capítols és la intel·ligència artificial (IA), per a la qual cosa compten amb un dels investigadors de referència internacional en aquest àmbit, el catedràtic de la Universitat Politècnica de València (UPV) José Hernández-Orallo.

En aquests capítols, Hernández-Orallo explica com la IA està canviant les nostres vides, al mateix temps que respon a més a preguntes clau que fa dècades que es troben en la ment de la humanitat, com per exemple: pot una màquina pensar com un ésser humà?

Qui està guanyant la batalla de la IA?, quin paper té Espanya en aquesta?

El programa també ens permet descobrir la IA dels nostres dispositius mòbils i com serà el vehicle del futur gràcies a aquesta. Al seu torn, Hernández-Orallo respon nombroses qüestions més, com qui està guanyant la batalla de la intel·ligència artificial?, la Xina?, els Estats Units?, Europa? o quin paper té Espanya en aquest sector?

De la mateixa manera que en les temporades anteriors, aquest programa de divulgació científica d'UPV TV compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC