Entre els més influents del món

Els investigadors Avelino Corma, Amparo Chiralt, Hermenegildo García i Pedro Luis Rodríguez, inclosos en la llista HCR 2018

[ 14/12/2018 ]

Els investigadors Avelino Corma, Amparo Chiralt, Hermenegildo García i Pedro Luis Rodríguez, que desenvolupen la seua labor científica a la Universitat Politècnica de València (UPV), es troben entre els científics més influents de tot el món. Els quatre han sigut inclosos en la llista Highly Cited Researchers (HCR) 2018, classificació elaborada anualment per Clarivate Analytics que reconeix els investigadors més citats a nivell internacional.

En la seua cinquena edició, l'HCR inclou a al voltant de 4.000 investigadors que destaquen per les excel·lents contribucions al coneixement científic i la influència en les seues respectives àrees de coneixement. Per a això, mesura la publicació d'articles altament citats, en aquest cas entre els anys 2006 i 2016.

Química, ciències agrícoles i plantes

Avelino Corma, professor d'investigació del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), i Hermenegildo García, catedràtic de la UPV -tots dos investigadors de l'Institut de Tecnologia Química- se situen entre els més influents del món en el camp de la química.

Amparo Chiralt, que entra per primera vegada en aquest selecte grup de científics de referència internacional, és investigadora de l'Institut d'Enginyeria dels Aliments per al Desenvolupament de la UPV i destaca en ciències agrícoles. Per la seua banda, Pedro Luis Rodríguez, professor d'Investigació del CSIC en l'Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de Plantes (UPV-CSIC), és una referència internacional en l'àmbit de la biologia de les plantes.

Avelino Corma

Avelino Corma és un dels científics més prestigiosos del món en el seu àmbit. Vinculat al CSIC des de 1979, Corma desenvolupa a partir de 1990 la seua labor científica a l'ITQ, situat al campus de Vera de la UPV. Ací treballa en el disseny molecular de catalitzadors i en processos catalítics sostenibles tant en els camps del refinament d'hidrocarburs i derivats de la biomassa, com en el camp de la química fina.

Així mateix, ha publicat més de 1.200 articles en revistes internacionals, ha escrit tres llibres i nombroses revisions, i és autor de més de 100 patents, 10 de les quals es troben en explotació comercial.

El seu currículum inclou, entre uns altres, el premi Príncep d'Astúries d'Investigació Científica i Tècnica (2014), la Medalla d'Honor al Foment de la Invenció de la Fundació García Cabrerizo (2012), la Gran Medalla de l'Acadèmia de les Ciències Francesa (2011), el Mèrit Científic de la Generalitat Valenciana (2011), el Premi Eni (2010), el Royal Society of Chemistry Centenary Prize (2010), el Premi Rhodia Pierre-Gilles de Gennes de Ciència i Indústria (2010) i el premi Rei Jaume I de Noves Tecnologies (2000).

Hermenegildo García

Catedràtic de la UPV, doctor honoris causa per la Universitat de Bucarest i premi RSEQ-Janssen Cilgag de Química Orgànica per la Reial Societat Espanyola de Química, García dirigeix un grup d'investigació de caràcter multidisciplinari que ha aconseguit importants resultats en l'ús de la fotoquímica com a eina per a solucionar problemes mediambientals i l'ús de les zeolites com a fotocatalitzadors heterogenis en reaccions orgàniques.

El seu grup de treball ha encunyat el terme carbocatàlisi, que utilitza el grafè i els seus derivats a partir de deixalles agrícoles com a catalitzadors heterogenis en diferents processos químics, com ara la preparació de plàstics i pintures o la de productes que controlen l'alliberament de principis actius en l'agricultura.

Amparo Chiralt

Doctora en Química, catedràtica en la UPV, investigadora de l'Institut d'Enginyeria d'Aliments per al Desenvolupament i actual directora de l'Escola de Doctorat UPV. La investigació d'Amparo Chiralt se centra actualment en la fisicoquímica dels aliments i els processos alimentaris, és a dir, en els aspectes termodinàmics, les propietats físiques i els aspectes col·loidals dels aliments, amb un enfocament actual cap a la utilització de biopolímers i compostos actius en aplicacions alimentàries.

Chiralt, que ha participat en més de 70 projectes d'investigació i en diversos contractes de transferència de tecnologia amb indústries, ha publicat més de 270 articles SCI i 100 capítols de llibre en editorials internacionals. És co-inventora en 10 patents i ha dirigit 50 tesis doctorals. A més, ha sigut vicerectora d'Estudis de Postgrau (màster i doctorat) i vicerectora d'Investigació de la UPV.

Pedro Luis Rodríguez

Professor d'investigació del CSIC, Pedro Luis Rodríguez treballa en la caracterització dels mecanismes moleculars que utilitzen les plantes per a respondre a l'estrès causat per la sequera. El seu grup ha elucidat com es percep l'hormona vegetal ABA, la qual augmenta en situacions de sequera i posa en marxa els mecanismes d'adaptació de la planta davant l'escassetat d'aigua.

Actualment, el seu grup està orientat a generar plantes amb major resistència a la sequera, cosa que permetria augmentar-ne la producció i garantir la seguretat alimentària en el context actual de canvi climàtic i població creixent.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC