Up!Steam

S'amplia, fins al 14 de desembre, la inscripció per a participar en la 1a edició del programa de mentoria dirigit a alumnes d'últims cursos de grau o màster d'enginyeria de la UPV

[ 03/12/2018 ]

Ja està en marxa la primera edició d'Up!Steam, un programa entre els objectius del qual hi ha captar estudiantes de les anomenades carreres STEAM , que comprenen les disciplines de ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques, i, a més, impulsar la presència de les dones en les diverses branques de l'enginyeria.

Amb dues fases en paral·lel
Up!Steam-projecte del Consell Social de la UPV pioner a la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb la Reial Acadèmia d'Enginyeria (RAI)- inclou un programa de mentoria dirigit a alumnes de la UPV d'últims cursos de grau o màster en enginyeria, per a facilitar el seu trànsit al mercat laboral, guiades per enginyeres sènior amb èxit en les seues carreres professionals, que serviran de suport i inspiració per a aquestes joves que estan a punt de finalitzar els estudis i endinsar-se en l'entorn professional.

La durada del programa és de quatre mesos i és completament gratuït. Durant aquest temps, les mentores ajudaran les alumnes que participen en el programa, atenent els seus dubtes sobre la vida professional i assessorant les estudiantes a l'hora d'enfrontar-se a la integració en el món laboral dins de la seua especialitat. A més de compartir vivències i inquietuds que contribueixen al reforç de la seua vocació tècnica, fomentant que opten a desenvolupar un recorregut professional que puga acabar en llocs de responsabilitat i lideratge en les empreses.

Inscripció per a mentores i mentees fins al 14 de desembre

Tant les mentores (professionals destacades) com les alumnes mentoritzades tindran assessorament per a registrar el progrés de les sessions. Al final del programa, s'avaluaran, a més, els objectius assolits. En aquesta primera edició, està prevista la participació de 60 alumnes d'últims cursos de grau o màster en enginyeria de la UPV, i 44 enginyeres professionals amb més de 10 anys d'experiència.

En paral·lel, es convoca el concurs Up!Steam, un programa educatiu dirigit a alumnes de primer i segon cicle d'ESO de la província de València perquè aprenguen enginyeria jugant. Es formarà un equip per cada centre, als quals se'ls lliurarà un conjunt de fabricació additiva per a dissenyar un prototip real amb finalitats socials.

Els equips tindran com a monitores les enginyeres júnior del programa de mentoria, que, a més de guiar-les a concebre el seu projecte, serviran d'exemple per a donar visibilitat a les dones que han optat per l'enginyeria com a eixida professional. Tota la informació del concurs està disponible en la pàgina web del Consell Social de la UPV.

Les alumnes de la UPV interessades a participar en aquesta primera edició d'Up!STEAM, poden inscriure's fins al 14 de desembre, a través de l'enllaç que figura a peu de pàgina.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local