5.500 persones titulades

El campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València compleix 25 anys formant acadèmicament milers d'estudiants

[ 08/11/2018 ]

El campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) compleix 25 anys, i ho fa amb la satisfacció d'haver format acadèmicament 5.500 titulats i titulades, tal com reconeixia l?actual director, Jesús Alba, durant la conferència inaugural del present curs.

"En 25 anys", va afirmar, "s'han titulat 933 persones en Enginyeria Tècnica Forestal, 1.870 persones en Enginyeria de Telecomunicació, 756 en estudis de Turisme, 644 en Ciències Ambientals i 831 en Comunicació Audiovisual. També tenim 423 alumnes que han assolit un màster al nostre campus".

L'acte, presidit pel rector de la UPV, Francisco Mora, va comptar amb la presència de Mónica López, llicenciada en Física, cap de l'àrea del Temps de TVE i presentadora del mateix espai en l'edició de nit en La 1 de TVE, a més de presidenta de l'Associació de Comunicadors de Meteorologia (ACOMET), qui va advertir de la necessitat de traslladar a la població la informació (estudis científics, possibles conseqüències, senyals actuals del canvi o, simplement, les actuacions personals que la gent pot dur a terme) de forma clara, amena i didàctica.

2.400 estudiants formats el passat curs, i només un 17% de la Safor

José Pelegrí, secretari i subdirector de Pla estratègic del campus, va exposar les dades més rellevants del curs passat, incidint en el fet que 2.400 persones van rebre formació al campus de Gandia, tant en iniciatives de formació reglada com no reglada (cursos, jornades, congressos, etc.).

D'aquests estudiants, com va indicar Alba, només el 17% eren de la Safor, dada que evidencia l'inqüestionable focus d'atracció de la comarca, del campus de Gandia i de la mateixa marca de la localitat.

Per part seua, el rector de la UPV, Francisco Mora, ha recordat durant la intervenció que la UPV celebra enguany el seu 50 aniversari, i ha reflexionat sobre el paper de les universitats en el present i en el futur, destacant la importància de la inversió en investigació per a ser un país líder, amb capacitat d'aprofitar els beneficis de la innovació.

"La inversió pública ha caigut més d'un 74% entre el 2009 i el 2017. A mitjà termini, el camí no és sostenible", ha destacat. Així mateix, Mora també ha expressat la necessitat de la universitat d'adaptar-se a les expectatives de l?estudiantat i apostar tant per la formació presencial als campus residencials, com per obrir les portes a oportunitats educatives globals a través de mitjans digitals.

Alumnes amb premi

Durant l'acte, s'han lliurat també els premis finals de grau als millors estudiants del curs 2017-2018. En el Grau en Turisme, el primer premi, concedit per l'Ajuntament de Gandia, ha sigut atorgat a Francesc Romà Torres Bataller. L'accèssit, conferit per Viajes Gandia SL, ha recaigut en Raquel Sala Borredá.

En el Grau en Ciències Ambientals, el primer premi, finançat per CTL Compañía de Tratamientos Levante SL, ha sigut per a Enric Selfa Martínez; mentre que l'accèssit, dotat per l'empresa Transformación Agraria SA (Grup TRAGSA), ha sigut lliurat a Pablo Pareja Benet.

Quant al Grau en Comunicació Audiovisual, el primer premi, per l'empresa Bollo International Frutos SL, ha recaigut en Lucía Casañ Rodríguez. L'accèssit, dotat per la mateixa empresa, ha sigut atorgat a José San Joaquín Deusa.

Al seu torn, en el Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, el primer premi ha sigut concedit per iTelecos (COGETCV - AGETCV) a María de Castro Daza; mentre que l'accèssit, dotat per l'empresa Acusttel SL, ha sigut per a Lucía Andreu López.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC