No t'ho perdes!

La UPV celebra, del 22 al 28 d'octubre i en el marc del seu 50 aniversari, la X Setmana Internacional de l'Intercanvi

[ 22/10/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) celebra, del 22 al 28 d'octubre, la desena edició de la seua Setmana Internacional de l'Intercanvi, emmarcada enguany en els actes de celebració del 50 aniversari de la institució que actualment dirigeix el rector Francisco Mora.

L'esdeveniment, que anualment celebra la UPV amb la voluntat de promoure la mobilitat acadèmica entre tot el seu estudiantat -tant de grau, com de màster i doctorat- i personal, inclou diverses activitats (principalment xarrades informatives) sobre els diferents programes d'intercanvi i pràctiques, i d'internacionalització del currículum. Al seu torn, en la present edició es vol donar a conèixer que Erasmus+ és també un programa inclusiu orientat a persones amb necessitats especials. De fet, dins de les xarrades programades en aquesta X Setmana Internacional, hi haurà una específica per a aquest col·lectiu.

Dia d'Alemanya: l'acte central, el 23 d'octubre, de 12 a 15 h, a la Casa de l'Alumne
A més, entre les activitats previstes, el dimarts 23 tindrà lloc l'acte central de la Setmana amb la celebració del Dia d'Alemanya. I és que, des del 2015 (any que va començar aquesta iniciativa, amb França com a país elegit), el programa d'activitats inclou sempre una jornada especial dedicada a un país europeu amb el qual la UPV manté una relació important a nivell universitari (mobilitat d'estudiants i personal, prestigi dels acords entre la UPV i les institucions del país, nombre d'acords de doble titulació internacional, interès per l'estudi de la seua llengua, etc.).

A això se suma que enguany la Universitat també vol unir-se als actes del 40 aniversari de l'agermanament entre les ciutats de València i Mainz, ciutat alemanya amb la qual també comparteix una estreta relació en temes d'intercanvi de mobilitat d'estudiants i personal.

En aquest cas, la jornada -que inclourà una xarrada informativa, un tàndem lingüístic, el tast de menjar alemany i una exposició d'obres realitzades per alumnes de Belles Arts durant el seu intercanvi- està dedicada a Alemanya, primer país en enviament d'estudiants i personal (45.930 persones) i segon que més en rep (53.149, després d'Espanya), segons les últimes estadístiques de la Comissió Europea sobre Erasmus+.

El programa d'activitats dissenyat per a festejar aquest dia comptarà amb la participació i presència del cònsol d'Alemanya a València, de la directora del Col·legi Alemany de València i del director del Centre d'Informació del Servei Alemany d'Intercanvi Acadèmic (DAAD n'és la sigla original) a Madrid, la qual cosa permetrà conèixer de primera mà les possibilitats que ofereix el país germànic.

Per part de la UPV, assistiran: el cap del Gabinet del Rector, la directora de l'Àrea d'Intercanvi Acadèmic i professorat de l'àrea d'Alemany del Departament de Lingüística Aplicada, entre altres. A més, dos alumnes espanyols de doble titulació i pràctiques en empresa contaran la seua experiència durant l'estada acadèmica a Alemanya, país amb el qual la UPV manté una estreta relació, com ho reflecteixen els 284 acords de mobilitat actius amb les millors institucions d'educació superior alemanyes.

Gràcies a aquests convenis, en els últims cinc cursos acadèmics, la UPV ha rebut 1.380 alumnes d'Alemanya i n'ha enviat 590. Només en el passat curs acadèmic, se'n van rebre 338 i es van enviar 115 alumnes. En aquest curs 2018-2019, les xifres es mantenen similars, i "el nostre objectiu seria poder equilibrar les xifres d'alumnes enviats i rebuts". Amb aquesta finalitat, la UPV aposta decididament pel foment de l'aprenentatge de la llengua alemanya, tant a través d'assignatures amb docència reglada a les diferents escoles dels tres campus, com pels cursos del seu Centre de Llengües. Al campus de Vera de la UPV, 275 alumnes estudien llengua alemanya en assignatures que van des del nivell A1 fins al B2.

Les escoles i facultats de la UPV que més alumnes mobilitzen cap a aquest país són: l'ETS d'Enginyeria Industrial, la Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses, l'ETS d'Enginyeria de Disseny i l'ETS d'Arquitectura.

Participa i internacionalitza't!
La celebració del Dia d'Alemanya és una activitat que ha sigut impulsada des de l'Oficina de Programes Internacionals de la UPV, que igualment s'ha encarregat de coordinar, amb la col·laboració dels centres de la Universitat, la resta d'activitats que completen la X Setmana Internacional d'Intercanvi. Actes amb els quals aspira a internacionalitzar la vida universitària del campus i que sota el lema "La UPV sense fronteres", constitueixen una de les seues dades d'identitat al llarg d'aquests 50 anys d'existència.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla