Els millors de la seua promoció

8 titulats per la UPV, guardonats en els Premis Nacionals Final de Carrera corresponents al curs acadèmic 2013-2014

[ 08/10/2018 ]

Vuit titulats per la Universitat Politècnica de València (UPV) han sigut guardonats en els Premis Nacionals Final de Carrera d'Educació Universitària corresponents al curs acadèmic 2013-2014. En concret, els estudiants de la institució que dirigeix Francisco Mora han obtingut tres primers premis, tres segons i dos tercers.

Álvaro Ciurana Tatay, Elena Sánchez García i Ximo Segarra Vidal han obtingut el màxim guardó en Enginyeria Civil, Geodèsia i Cartografia i Enginyeria Forestal i del Medi Natural, respectivament. En l'actualitat, Elena Sánchez és doctora en Matemàtiques per la UPV i investigadora de la institució. D'altra banda, Álvaro Ciurana i Ximo Segarra han iniciat una fructífera carrera professional fora de la universitat.

Els segons premis han sigut per a Javier Galdón Armero, que el va aconseguir en el Grau en Biotecnologia, Aritz Kerman Monge Sánchez, en Enginyeria Agrònoma, i Daniel Catalá Pérez, en Gestió i Administració Pública. Avui dia, Galdón és doctorand a Norwich, Monge és propietari d'una empresa d'exportació hortofructícola després de passar per la universitat d'Oregon State, i Catalá estudia per a obtenir un doctorat a la UPV.

Finalment, cal assenyalar que els dos tercers premis per a titulats UPV els han rebut Carlos Martí Gómez-Aldaraví, també en Biotecnologia, i Marcos Alberto Acín González, per Enginyeria Aeronàutica. Ara mateix, Martí forma part del Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars Carles III, mentre que Acín ha treballat, entre d'altres, per al grup Rolls Royce.

Màxim reconeixement concedit pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport als estudiants universitaris

Els Premis Nacionals de Finalització de Carrera són el màxim reconeixement que concedeix el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport als estudiants universitaris, ja que reconeixen els millors expedients acadèmics de cada promoció a tot Espanya i incentiven, al seu torn, la cultura del mèrit i l'excel·lència.

Així, s'atorga un Premi Nacional en cadascuna de les diferents titulacions universitàries oficials, agrupades en cinc grans àrees del coneixement. Per a optar a aquests premis, és condició imprescindible tenir una nota mitjana mínima de 9 en les titulacions de Ciències, Arts i Humanitats, Ciències Socials i Jurídiques, i Ciències de la Salut; i de 8 per a les d'Enginyeria i Arquitectura. Es preveuen com a centres oficials d'estudi les facultats universitàries, les escoles tècniques superiors i les escoles universitàries.

En total, per a aquesta edició, el Ministeri d'Educació ha resolt concedir 57 primers premis, amb una dotació de 3.300 euros per a cadascun; 57 segons, a 2.650 euros per cap; i 57 tercers, amb una suma individual de 2.200 euros. L'import de les distincions aprovades en el conjunt d'Espanya ascendeix a 464.550 euros.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC