Triarq

Una graduada i un estudiant de la UPV guanyen el Concurs Nacional de Disseny de Joguets de la Fundació Arquia amb un projecte orgànic

[ 04/10/2018 ]

Ángela Almela Sena, graduada en Disseny de Producte per l'Escola d'Art Superior de Disseny de València, la seua germana Martina Almela Sena, graduada en Arquitectura per la Universitat Politècnica de València (UPV), i Martín Ortolá Sabater, estudiant del Màster en Arquitectura de la UPV, són els guanyadors de la primera edició del Concurs Nacional de Disseny de Joguets de la Fundació Arquia en la categoria 2, destinada a xiquets hospitalitzats de llarga durada amb edats compreses entre els 7 i els 14 anys.

La seua proposta, Triarq, és un joc compost per triangles i xicotets cercles construïts amb DM (tauler de fibra de densitat mitjana) i fabricats a partir de resines, encenalls i serradures fines de pi, premsatges i units amb adhesiu sintètic.

"El nom del projecte", explica Martín, "ve de triar, i arquitectura, pel fet que és un joc de construcció que pretén transmetre certes nocions d'ella". Triarq, com indica Ángela, "es basa en uns triangles equilàters amb unes clivelles en els seus vèrtexs, i uns triangles que serveixen per a connectar-los creant figures tridimensionals".

3 jocs diferents i 4 nivells de dificultat

La creació dels joves valencians, que té quatre nivells de dificultat, ofereix la possibilitat a les xiquetes i xiquets d'entretenir-se amb tres jocs diferents: el scrabble (formant paraules amb les lletres que cada triangle té gravades), el tangram (d'origen xinès, consisteix a formar siluetes de figures amb les set peces donades sense solapar-les) i les dames.

Amb el premi, Martina, Ángela i Martín han rebut 1.000 euros de dotació econòmica, més altres 2.000 destinats a convertir el projecte en realitat.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local