Preparats per a nous reptes

L'equip FSUPV acomiada la temporada europea amb els millors resultats de la seua història

[ 06/09/2018 ]

L'equip de Formula Student de la Universitat Politècnica de València (UPV) torna de la temporada europea amb les millors sensacions. El seu monoplaça, l'FSUPV-05, ha aconseguit els resultats més brillants de la seua història en els circuits del continent, competint a gran nivell en les pistes d'Hockenheim (Alemanya) i Montmeló (Espanya), on va finalitzar el dècim i el cinquè, respectivament.

Format per una trentena d'estudiants de la UPV que van sacrificar les seues vacances després dels exàmens, l'FSUPV es va sobreposar a l'escassesa de temps per a ultimar detalls amb vista a la prova alemanya, celebrada al començament d'agost. L'esforç va valdre la pena, ja que mai abans un equip espanyol havia aconseguit finalitzar entre els deu primers en l'exigent circuit teutó.

120 equips inscrits a Hockenheim

I és que, encara que tots els circuits de Formula Student acullen el mateix tipus de proves, la cita alemanya té fama de ser la millor i la més difícil; per aquest motiu atrau l'atenció de les universitats més prestigioses de tot el món. En total, per a l'edició d'enguany es van inscriure 60 equips de 18 països, en la categoria de Combustió, i d'altres en la de Cotxes Elèctrics, sent l'FSUPV l'únic equip espanyol present en una competició que va aconseguir reunir més de 3.400 estudiants universitaris.

El millor equip espanyol a Montmeló

Millor preparats i amb el cotxe ja a ple rendiment, va tenir lloc la prova a Montmeló, on l'FSUPV es va alçar amb el premi especial al millor equip espanyol amb la cinquena posició, d'un total de 37 participants, només per darrere d'equips capdavanters com els de les universitats de Stuttgart i Oregon State, i les universitats de ciències aplicades de Coburg i Karlsruhe.

Les vuit proves de Formula Student

Formula Student es compon d'un total de vuit proves, tres d'aquestes estàtiques (on el cotxe no ix a la pista) i les cinc restants, dinàmiques, és a dir, al circuit. Cadascuna aporta punts a la classificació general, d'acord amb la valoració dels jutges o els temps obtinguts sobre l'asfalt.

En el circuit espanyol, l'equip FSUPV va destacar especialment en la prova de Costos, on va aconseguir inicialment el primer lloc, igualat al capdavant amb dues universitats més. Finalment, després del desempat, quedaria el segon.

A la pista, el monoplaça valencià ha barallat per les primeres posicions en totes les proves, decidides sempre per escassíssims marges de temps. En la prova d'Acceleració, l'equip de la UPV va començar capdavanter, si bé va finalitzar en tercera posició per dues centèsimes.

En Autocross (una volta ràpida), Skidpad (dues voltes en forma de 8) i Eficiència, l'FSUPV-05 es va mantenir entre els deu millors. Finalment, va completar sense dificultats la prova més exigent de totes, Endurance, consistent a mantenir-se a la pista durant 22 km. Ho va fer, a més, amb la consecució d'un extraordinari quart lloc.

Pròxims reptes: temporada americana i remodelació de l'equip

Acabada la temporada europea, l'equip treballa ja en els pròxims reptes. D'una banda, toca dissenyar el prototip que substituirà el brillant FSUPV-05. I, en paral·lel, l'alumnat prepara ja la temporada americana, on l'escuderia valenciana confia a repetir l'èxit obtingut al mític circuit de Michigan (USA), en el qual va assolir una històrica tercera posició.

A més, l'equip ha de reorganitzar-se, ja que molts dels actuals integrants de l'equip FSUPV no continuaran. De fet, s'espera que, dels 30 membres, només 10 repetisquen la pròxima temporada (en acabar els estudis, els alumnes es veuen obligats a abandonar el projecte, encara que molts segueixen vinculats com a assessors).

L'eixida de l'equip dels altres no implica una desvinculació completa, ja que està previst que s'incorporen a l'escuderia procedent de l'FSUPV Academy, una iniciativa del mateix equip UPV que permet a l'alumnat nou iniciar-se a poc a poc en la competició abans de fer el pas d'integrar-se en l'equip.

Integrats en Generació Espontània de la UPV

Formula Student UPV és una comunitat d'alumnes integrats en la plataforma Generació Espontània, llançada des de la UPV per ajudar el seu estudiantat més competitiu i internacional.

Sota aquest paraigua, la institució que dirigeix Francisco Mora desplega un programa de suport institucional a les associacions més actives perquè duguen a terme activitats extracurriculars (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat...) i servisquen així d'exemple a la resta d'estudiants.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras