Agrotecnologia

La UPV i Frutinter creen una nova càtedra d'empresa per a la promoció i el desenvolupament sostenible de les explotacions agrícoles de la companyia

[ 13/07/2018 ]

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i l'administrador de l'empresa Frutinter, Javier Usó, han signat el document de creació de la Càtedra Frutinter, l'objectiu de la qual és la promoció i el desenvolupament sostenible de les explotacions agrícoles que la companyia posseeix al nord de la província de Castelló.

La iniciativa tindrà una durada de tres anys prorrogables i el seu director és Pedro Beltrán Medina, professor del Departament de Física Aplicada.

Nou espai per al desenvolupament de projectes universitaris sobre ús eficient de l'aigua

Segons Mora, "aquesta col·laboració obri un nou espai que permetrà potenciar les activitats orientades a l'àmbit de l'agrotecnologia i on el nostre alumnat podrà desenvolupar projectes i estudis sobre l'ús eficient i l'explotació adequada de l'aigua".

Per part seua, Javier Usó ha indicat que Frutinter "està molt sensibilitzada amb l'adequada utilització dels recursos naturals. Amb aquest conveni cerquem una solució viable a l'escassesa d'aigua o al mal ús del recurs hídric. A més, els resultats fruit d'aquesta cooperació amb la UPV poden ser extrapolables a la resta d'agricultors en general".

Tradició i qualitat

Amb més de 60 anys d'experiència, Frutinter, empresa familiar dedicada a la producció, comercialització i distribució de fruites (taronja, mandarina, meló de tot l'any i meló d'Alger) i hortalisses de temporada, és una firma a l'alça en els últims anys. Convertida en un referent del sector, la companyia té la seu central a Vila-real (Castelló) i, en l'actualitat, controla més de 1.400 hectàrees de producció.

A nivell nacional, Frutinter està present en els dos principals mercats de fruita -Mercabarna i Mercamadrid- i, a nivell internacional, els seus productes es comercialitzen a Polònia, Itàlia, França i el Regne Unit, i comencen a fer-ho al Canadà, a l'Orient Pròxim i a Centreamèrica.

Promoció i desenvolupament sostenible agrícola

Des de la Càtedra Frutinter es realitzaran diverses activitats d'interès general, des de jornades de divulgació fins a conferències, seminaris i tallers, passant per la promoció de trobades nacionals i internacionals.

Així mateix, es pretén dur a terme estudis sobre temes ambientals i s'atorgaran beques de col·laboració. Aquestes accions es realitzaran a través de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN-UPV) i el Centre d'Investigació en Aqüicultura i Medi Ambient (AQUMA), seu principal de la càtedra.

A més, com ha subratllat el director de la càtedra, Pedro Beltrán, "amb Frutinter vam crear una càtedra sostenible perquè, gràcies a aquesta, es podran optimar tots els recursos, sobretot els hídrics, a les plantacions que l'empresa té a la província de Castelló, on es realitzen estudis de modelització d'aqüífers".

54 càtedres i aules d'empresa

Després de la signatura de la Càtedra Frutinter, la UPV té 54 càtedres i aules d'empresa. Les primeres van sorgir el 1999 i, des de llavors, el programa de càtedres d'empresa d'aquesta institució s'ha consolidat, potenciant la relació entre la comunitat universitària i l'entorn empresarial, i contribuint a la formació de futurs professionals, a la transferència de tecnologia, i a la generació i difusió de coneixement.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla