Registre històric

La UPV cobreix el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-19

[ 13/07/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha cobert el 99% de les places de grau i doble grau oferides per al curs 2018-2019. Aquesta xifra suposa un nou rècord en l'era recent de la institució, a més d'un avanç de més de quasi un punt percentual respecte a la demanda de l'any anterior, 98'1%, que ja era la més destacada del lustre. Així, de les 4.510 places oferides per la UPV, ja s'han cobert 4.465

Enginyeria aeroespacial, nota de tall més alta

El Grau en Enginyeria Aeroespacial ha sigut, un any més, la titulació amb la nota d'accés més alta de la UPV, amb un 12'928 (en 2017-2018, va ser de 12'82), la qual cosa significa que els 120 alumnes admesos a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV) per a iniciar els citats estudis han aconseguit una nota d'accés igual o superior a aquest límit.

Li segueix, amb 12'702, el Grau en Enginyeria Biomèdica, que s'estudia a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials (ETSEI-UPV) i que aconsegueix després de 4 anys com a tercera nota més alta pujar al segon escaló.

Malgrat continuar augmentant la seua nota de tall (com la resta d'integrants del top 10 de la UPV en aquest aspecte), el Grau en Biotecnologia, que s'imparteix a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN-UPV), cedeix un lloc malgrat el seu 12'551. En qualsevol cas, les tres titulacions es mantenen en el podi per cinquè any consecutiu.

En aquest grup capdavanter, el Doble Grau en Administració i Direcció d'Empreses + Enginyeria Informàtica, (quarta amb una nota de tall de 11'522); el Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials (cinquena amb 11'314); i el Grau en Disseny i Tecnologies Creatives (11'036), també mantenen les seues posicions aconseguint, a més, sensibles pujades en les seues notes de tall.

Gran acceptació dels dos nous títols

Quant a les noves titulacions, tant el Grau en Ciència de Dades (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica) com el Doble grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge + Comunicació Audiovisual, no solament cobreixen places, sinó que a més compten amb una àmplia llista d'espera.

Enginyeria Informàtica, el grau més popular

Considerant el nombre total de sol·licituds en primera preferència, Enginyeria Informàtica és el grau més popular de la UPV, seguit per Belles Arts, Enginyeria Aeroespacial, Enginyeria en Tecnologies Industrials, Disseny i Tecnologies Creatives, Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes, i Enginyeria Mecànica, per aqueix ordre.

Així mateix, considerant les sol·licituds totals, Informàtica s'imposa novament com a grau més demandat, si bé en segon lloc apareix Administració i Direcció d'Empreses i, en tercer, Enginyeria Mecànica.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local