Times Higher Education Europe Teaching Ranking

La Universitat Politècnica de València se situa entre les cent millors universitats d'Europa en docència

[ 12/07/2018 ]

La Universitat Politècnica de València és una de les cent millors universitats en docència d'Europa, segons el Times Higher Education Europe Teaching Ranking 2018. En concret, la UPV se situa en el rang 76-100 d'aquesta classificació internacional que, a més, l'assenyala com a millor politècnica d'Espanya.

Aquest rànquing analitza un total de 13 indicadors de rendiment en quatre àrees clau: compromís de la institució amb l'estudiantat, recursos per a la docència, resultats i entorn. A més, avalua paràmetres com ara la relació de les universitats amb el seu alumnat; els continguts generats per cada institució; la seua capacitat d'impartir docència de forma efectiva, i si l'entorn d'ensenyament i aprenentatge és inclusiu.

El rànquing considera també els resultats de l'Enquesta europea d'estudiants elaborada per Times Higher Education, que aborda una sèrie de qüestions clau, com la participació de l'estudiantat en els estudis o la interacció amb el personal docent, entre altres. La classificació està liderada per la Universitat d'Oxford (Regne Unit), seguida de la Universitat de Cambridge (Regne Unit) i La Sorbona (França).

Els resultats obtinguts en aquest rànquing confirmen l'excel·lència docent de la Universitat Politècnica de València. Sense anar més lluny, el passat mes de juny, la UPV va ser reconeguda com la millor universitat espanyola en docència, segons l'U-Ranking elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE). En aquesta classificació, la UPV compartia primer lloc amb altres tres universitats, totes aquestes privades: Universitat de Deusto, Universitat de Navarra i Universitat Nebrija.

El rector de la UPV, Francisco Mora, s'ha mostrat tremendament satisfet. "Al juny, l'U-Ranking ens va reconèixer com la millor universitat espanyola en docència i ara apareixem entre els millors d'Europa, en un índex que se centra a més en aquest cas en l'avaluació docent. La majoria dels rànquings fan més referència a la recerca, però ara està apareixent un nou ventall de classificacions que mesuren altres paràmetres: l'ocupabilitat, la docència..., i la Universitat Politècnica de València, gràcies al bon fer de tota la seua comunitat universitària, està de nou en els primers llocs internacionals", ha destacat Mora.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla