Hospital digital

La UPV, a través del grup SABIEN-ITACA, i l'empresa valenciana MYSPHERA treballen en l'optimació de processos quirúrgics

[ 11/07/2018 ]

Detectar colls de botella i anticipar problemes en el procés quirúrgic són algunes de les prestacions que oferirà el nou sistema, en el qual treballen investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) i l'empresa valenciana MYSPHERA, en el marc del projecte europeu OR4.0 (sigla d'Operating Room 4.0).

Coordinat per MYSPHERA, OR4.0 acostarà a pacients i personal facultatiu a l'anomenat hospital digital, que els permetrà desplaçar-se per tot el recinte i disposar d'un seguiment precís i en temps real de tot el que està passant a cada moment en el procés quirúrgic.

"Això redundarà en una millor qualitat d'atenció als pacients, i evitarà a més als professionals mèdics encarregar-se de tasques administratives auxiliars", destaca Vicente Traver, investigador del grup SABIEN-ITACA de la UPV.

Amb aquesta finalitat, el projecte es planteja utilitzar la plataforma IoT de MYSPHERA i desenvolupar una eina de gestió dels processos quirúrgics automatitzada amb la informació de localització que permetrà dotar d'aplicacions intel·ligents els diferents professionals que participen en el citat procés.

Com a resultat, s'optima el servei quirúrgic, al mateix temps que es millora la satisfacció de professionals i familiars, que reben informació en temps real de l'estat en què es troba el familiar dins del procés.

Salvador Vera, CEO de MYSPHERA, indica que aquest projecte "és una oportunitat per a ajudar els hospitals amb noves eines que els permeten digitalitzar i millorar la seua forma de treballar".

Tècniques de mineria de processos i eines d'explotació de dades

Pel que fa al grup SABIEN-ITACA de la UPV, el treball se centrarà en l'anàlisi de les dades generades diàriament pels professionals dels centres hospitalaris i els pacients. "A partir d'aquestes", afirma Traver, "utilitzant tècniques de mineria de processos i eines d'explotació de dades, serem capaços d'identificar colls de botella en la gestió dels quiròfans i optimar la seua utilització, sempre cercant la millor atenció possible per als pacients".

OR4.0 està finançat pel Programa marc H2020 d'investigació i innovació de la Comissió Europea, sota l'instrument de suport a les petites empreses SME Instrument. Phase 2 No. 812386.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera