Technovation Challenge

2 equips d'alumnes valencianes que van superar la fase regional a la UPV, entre els 12 finalistes que aniran a San Francisco

[ 04/07/2018 ]

JOIN US i BT Valencia Team, 2 dels 76 equips d'alumnes valencianes que van participar a principis d'enguany en la fase regional de Technovation Challenge celebrada a la Universitat Politècnica de València (UPV) -organitzada per l'ONG Power to Code i American Space València amb el suport de l'Ambaixada dels Estats Units de Madrid-, formen part dels 12 finalistes que viatjaran a San Francisco (Estats Units), per a competir del 6 al 10 d'agost en el World Pitch 2018, final internacional del certamen.

Aquest programa d'emprenedoria tecnològica, creat l'any 2009 per l'organització sense ànim de lucre Iridescent amb l'objectiu d'ensenyar a les joves les habilitats que necessiten per a canviar el món a través de la tecnologia, ha format fins avui un total de 282 xiquetes entre 10 i 17 anys, només al campus de Vera.

Creació d'una app per a resoldre problemes de la seua comunitat + pla de negoci de llançament

Technovation Challenge anima els participants a crear un projecte d'app que resolga o ajude a solucionar un problema existent en la comunitat a què pertanyen. A continuació, les joves dissenyen un pla de negoci per a poder llançar-la, sempre tutoritzades per persones expertes en àmbits tecnològics, entre les quals n'hi ha de pertanyents a la UPV. Les Nacions Unides, Google o Oracle es troben entre les organitzacions que donen suport a aquest programa.

El certamen està dividit en dues categories: júnior (de 10 a 14 anys) i sènior (de 15 a 17). Dels nou equips valencians que van aconseguir passar a la semifinal virtual, dos (un en cada rang d'edat) han sigut escollits perquè presenten els seus projectes en la final de San Francisco. Allí es reuniran, provinents de diverses parts del món -l'Índia, Palestina, Nigèria, la Xina, Egipte, Mèxic, Uzbekistan, Turquia i els Estats Units, a més d'Espanya- els sis equips de cada categoria que han aconseguit la fase definitiva (les valencianes són, així, les úniques representants europees).

Als Estats Units, a més de tenir l'oportunitat de guanyar entre 5.000 i 15.000 dòlars en beques per a estudiar i potenciar el seu desenvolupament professional i creatiu, podran conèixer entorns privilegiats de treball tecnològic, com ara Silicon Valley.

Projectes prometedors

Les cinc xiques de l'equip júnior han desenvolupat per a la final una aplicació anomenada StopIt, destinada a ajudar aquelles dones que patisquen algun tipus de violència de gènere. L'objectiu és proporcionar-los eines i mecanismes de defensa i superació del problema, siga de manera autònoma siga involucrant-hi terceres persones.

D'altra banda, l'equip sènior, integrat per tres alumnes del col·legi Maria Immaculada de Xàbia, ha creat JOIN US, una aplicació dissenyada per a connectar persones grans que necessiten ajuda amb joves d'altres països. A través d'aquesta app, a canvi de recer i d'un petit sou, els joves ajudarien els vells a dur a terme tasques del dia a dia que no podrien fer per si mateixos.

Treballant per la igualtat

Segons el Departament de Comerç dels Estats Units, només un de cada set enginyers (el 14%) és dona. A més, el National Center for Women & Information Technology afirma que "l'any 2018, la indústria de la tecnologia de la informació solament serà capaç de cobrir la meitat dels llocs de treball que podria generar". Davant d'aquestes situacions, és indubtable que programes com Technovation Challenge cobren sentit.

Enfocada sobretot cap al treball per la igualtat de gènere, Iridescent col·labora també en el desenvolupament professional de joves minoritzats. L'objectiu d'aquest certamen és emprar l'enginyeria i la tecnologia per a ajudar a aquests col·lectius a convertir-se en vertaders capdavanters en innovació.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC