50 anys UPV

Francisco Mora, rector de la institució: "Per a guanyar el futur, la Universitat necessita formar part de les prioritats reals del país"

[ 12/06/2018 ]

"Per a fer front als reptes del demà, per a donar resposta a les noves necessitats, per a competir amb els millors centres del món i per a guanyar el futur, la Universitat Politècnica de València (UPV) necessita formar part de les prioritats polítiques reals del país, i necessita que existisca una pressió ferma de la societat sobre aquesta decisió política". Així, amb aquesta claredat meridiana s'ha expressat el rector de la UPV, Francisco Mora, en l'acte amb el qual aquest migdia han arrancat els 12 mesos de celebració del 50 aniversari de la institució.

L'esdeveniment, celebrat avui en el Paranimf del campus de Vera, ha servit per a reivindicar el paper de la universitat com a motor de transformació de la societat i, a més, per a retre homenatge a les persones i corporacions que han contribuït al seu progrés.

"El naixement de la UPV va ser producte del treball, la tenacitat, la generositat i la ferma obstinació d'uns pocs. A ningú se li escapen les enormes dificultats que de ben segur van haver de sortejar els qui, en només quatre mesos, van donar inici al primer curs", ha defensat Mora.

50 anys de records

En la sala, estaven presents els més de cent homes i dones que van engegar la UPV en els seus inicis, tant personal docent com d'administració i serveis. Molts d'ells s'han emocionat en recordar els orígens de la institució.

Sobre les pantalles, s'han projectat imatges d'aquells primers anys, contraposant-les amb l'aspecte actual de la Universitat, 50 anys després. Constatant la increïble transformació del campus, el professor jubilat Manuel LópezPellicer, en nom de tots ells, ha citat a Lluís Llach, quan cantava: "estic gelós i content, molt gelós i content de la sort que heu tingut, de la sort que tindreu".

Medalla UPV a les ciutats de València, Alcoi i Gandia

A continuació, s'ha recordat als deu rectors que van dirigir la institució en algun moment de la seua història i s'ha procedit a lliurar la Medalla de la UPV, el màxim guardó que atorga la institució, a les ciutats de València, Alcoi i Gandia. Els seus tres alcaldes -Joan Ribó; Antonio Francés i Diana Morant- han sigut els encarregats de rebre-la.

Ribó ha aprofitat per a rememorar els anys passats en la UPV, en la qual es va formar com a alumne i de la qual més tard va ser professor: "És un honor tornar a la qual va anar la meua casa i trobar-la convertida en un centre d'excel·lència, en una de les universitats que més brilla i que millor servei presta a la seua societat. La UPV, com a institució, ha prestigiat a la ciutat que l'acull, i s'ha consolidat com una de les millors opcions educatives i tecnològiques del país".

També el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha volgut posar en valor en paper de la UPV durant la seua intervenció, en destacar que "les universitats són l'eix de l'economia de talent. La innovació, l'excel·lència, la recerca, l'esperit crític, la justícia, la convivència, la diversitat... tot té a la universitat en el centre. Tot passa per una universitat potent com la UPV. La Comunitat Valenciana serà o no serà en funció de la capacitat de les seues universitats".

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC