Telecomunicació + Com. Audiovisual

El campus de Gandia de la UPV engega un doble grau únic a Espanya que respon a les necessitats actuals i futures del sector

[ 11/06/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través del campus de Gandia, engega amb l'inici del nou curs acadèmic un doble grau únic a Espanya: Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge + Comunicació Audiovisual.

Aquests estudis responen a les necessitats actuals i futures del mercat audiovisual, definides per entorns complexos i per la introducció d'avanços tecnològics com la realitat augmentada o la realitat virtual.

Coneixements tècnics i competències creatives

Enfocat a empreses o ens del sector audiovisual i multimèdia generadores de productes per a diferents suports de comunicació (cinema, ràdio, televisió, internet), el nou doble grau forma les persones dotant-les d'un perfil molt polivalent i demandat en el sector audiovisual, que permet acreditar tant coneixements tècnics com competències creatives.

Així mateix, aquest doble grau habilita també per a l'exercici lliure de la professió en gran varietat de disciplines: disseny d'espais audiovisuals, condicionament acústic, agències de mitjans de comunicació, productores...

Cal destacar, al seu torn, que l'obtenció del doble grau implica l'habilitació com a enginyer/a tècnic/a de telecomunicació amb totes les seues competències; al mateix temps que, si així es vol, permet desenvolupar una carrera professional en l'administració pública, dedicar-se a la docència i introduir-se en la recerca.

En què consisteix la carrera?

La titulació abasta els dos pilars fonamentals de la formació en el sector audiovisual. D'una banda, el Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació engloba una completa formació tècnica sobre els sistemes de transmissió de la informació d'àudio i vídeo, inclòs el disseny d'espais i instal·lacions per a la producció audiovisual.

D'altra banda, el Grau de Comunicació Audiovisual fomenta el talent creatiu, l'esperit crític i la innovació per a la creació, producció i realització de productes audiovisuals en totes les formes i suports. Tots dos graus estan orientats a un enfocament eminentment pràctic i la formació es completa amb idiomes, economia, organització d'empreses i programació.

El programa d'estudis del doble grau es compon de 372 ECTS, distribuïts en cinc cursos acadèmics, i cobreix totes les competències de tots dos graus. La docència s'imparteix íntegrament al campus de Gandia, mitjançant quadrimestres mixts, amb assignatures simultànies en ambdues titulacions.

Formació integral

Segons Jesús Alba, director del campus de Gandia de la UPV, la persona titulada sabrà realitzar un producte audiovisual emprant qualsevol llenguatge, mitjà o format de la comunicació audiovisual, i tindrà les bases per al desenvolupament de productes en llenguatges futurs. També serà capaç d'engegar instal·lacions destinades a la producció de programes audiovisuals, inclòs l'aïllament i el condicionament acústic i tot l'equipament necessari.

A més, podrà dissenyar i programar la transmissió, el processament i l'emmagatzematge dels senyals digitals d'àudio i vídeo. A més, en tenir l'habilitació com a enginyer/a tècnic/a de telecomunicació, podrà signar projectes de forma oficial i concórrer a convocatòries oficials.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries