FSAE Michigan

L'FSUPV aconsegueix un històric tercer lloc als Estats Units, en la competició originària i de major prestigi de Formula Student

[ 25/05/2018 ]

L'FSUPV Team, equip de Formula Student de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha obtingut un sensacional tercer lloc en l'FSAE Michigan, la competició originària i de major prestigi del certamen dirigit a estudiants de tot el món que promou l'excel·lència en l'enginyeria a través del disseny, la construcció i el desenvolupament en competició d'un monoplaça propi.

José Luis Colomer, director administratiu de l'FSUPV Team, no oculta la seua satisfacció: "Era la primera ocasió que l'equip de la UPV eixia d'Europa per a competir, amb les dificultats logístiques que això comportava. No obstant això, hem comptat amb un cotxe molt competitiu, com ho és l'FSUPV-04, que ja va obtenir molt bons resultats en les proves celebrades a Europa".

L'esforç i el bon treball realitzat pels membres de l'equip va tenir una merescuda recompensa, el citat tercer lloc en una competició celebrada al Circuit Internacional de Michigan, amb la participació de 120 equips de tot el món. A més, l'equip de la UPV es va emportar el FEV Powertrain Development Award, un premi amb el qual es reconeix el millor desenvolupament de motor.

"Des del principi", indica Colomer, "l'FSUPV-04 va ser un dels vehicles més veloços, marcant voltes ràpides i assolint els 130 km/h, i va aconseguir una inesperada victòria en la prova de resistència, on va batre tots els nostres rivals".

Una evolució espectacular

L'FSUPV-04 va creuar l'Atlàntic a la fi d'abril, amb l'objecte de preparar la competició, que va tenir lloc del 9 al 12 maig. Superada la inspecció tècnica, l'equip va obtenir molt bones puntuacions. "Arribàrem disposats a lluitar per conquistar una posició destacada", ha recalcat el director administratiu de l'equip. I la van aconseguir.

De fet, encara que l'FSUPV-04 ja va sorprendre en l'última edició de Formula Student Germany, on va aconseguir el segon lloc en la prova d'acceleració, i en Formula Student Spain, on va acabar vuitè en la general, el tercer lloc de Michigan suposa una evolució espectacular.

FSAE Michigan, una competició amb història

L'FSAE Michigan va nàixer el 1980, quan Ron Matthews -llavors professor assistent a la Universitat de Texas- va decidir celebrar una competició dirigida a estudiants que els permetera aplicar el que estaven aprenent a l'aula. Un any més tard, la prova adoptaria el nom de Formula SAE (sigles en anglès de la Societat d'Enginyers d'Automoció, encarregada d'organitzar el certamen) i va reunir quatre universitats: la Universitat de Cincinnati, el Stevens Institute, la Universitat de Tulsa i la de Texas-Austin.

Durant la passada edició van ser més de 100 les institucions participants i el 2018 s'ha superat el centenar: un total de 120 equips de tot el món han acudit a la competició, que consta d'una sèrie de proves dinàmiques i estàtiques, en les quals es valora el projecte d'enginyeria que hi ha darrere del monoplaça de carreres, la seua fiabilitat i seguretat, així com la capacitat de l'equip d'afrontar una situació real.

L'FSUPV-05 prepara la seua temporada europea

Després del seu periple per terres nord-americanes, els membres del l'FSUPV Team ultimen ja el que serà el seu nou monoplaça, l'FSUPV-05. Amb aquest, participaran en Formula Student East i Formula Student Spain. La primera se celebrarà a Hongria a la fi del pròxim mes de juliol.

Després dels bons resultats aconseguits fins ara, l'ambició de l'equip creix: "Volem estar entre els cinc primers llocs de la competició global", ha subratllat Colomer.

Integrat en Generació Espontània de la UPV

Integrat en el programa Generació Espontània de la UPV, l'FSUPV Team és una iniciativa que té com a objectiu fomentar les activitats extracurriculars dutes a terme per grups o associacions d'aquesta universitat que contribueixen al desenvolupament formatiu i professional del seu alumnat.

Creada el 2014, l'escuderia de Formula Student de la UPV és un dels 46 equips integrats en el programa. En l'actualitat, 26 estudiants de diferents escoles participen en el projecte. A tots els uneix una mateixa passió: dissenyar i fabricar un vehicle de competició.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera