NARM-UPV

Quatre estudiants de la UPV representaran Espanya en el Campionat Internacional de Direcció de Projectes 2018

[ 16/05/2018 ]

NARM-UPV representarà Espanya en el Campionat Internacional de Direcció de Projectes 2018. Després de guanyar la fase nacional del certamen, l'equip integrat per quatre estudiants de la Universitat Politècnica de València -Albert Noguera, Miguel Sánchez, Nacho Sanchís i Raoni Spyker- viatjarà fins a Belgrad (Sèrbia) per a participar en la final, que tindrà lloc de l'1 al 3 de juny.

Miguel Sánchez, estudiant del Màster Universitari en Direcció i Gestió de Projectes de la UPV, va explicar que "els nostres professors ens van informar de l'esdeveniment i vam decidir provar sort. Va eixir bé, perquè vam superar les diferents fases del campionat nacional i ara representarem Espanya en la fase internacional". En aquesta, els equips guanyadors de cada país participant s'enfrontaran entre si i resoldran un cas pràctic a través d'un simulador.

El Campionat Internacional de Direcció de Projectes (IPMC) és un esdeveniment que compta amb el suport de l'Associació Internacional per a la Promoció de la Direcció de Projectes (IPMA) i la seua secció jove, IPMA Young Crew.

IV Campionat Nacional de Direcció de Projectes

Convocat per l'Associació Espanyola de Direcció i Enginyeria de Projectes (AEIPRO), amb la col·laboració del Grup GESPLAN de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM) i el patrocini de BPMSat, la finalitat del certamen és promoure l'interès per la direcció de projectes i facilitar el diàleg, així com l'intercanvi de coneixements, entre joves.

La competició es desenvolupa per equips i consta de diverses etapes. En la primera, les persones participants disposen de 100 minuts per a resoldre un test virtual de 100 preguntes en anglès sobre direcció de projectes. Els equips que obtenen millor puntuació són els que passen a l'etapa següent, on han de resoldre un cas d'estudi en tres dies. El lliurament dels resultats és anònim i es realitza mitjançant correu electrònic.

Posteriorment, en la tercera etapa del campionat nacional, els equips seleccionats tenen dues hores per a resoldre un últim exercici, i 20 minuts més per a presentar davant el jurat del certamen els resultats.

A l'última etapa del IV Campionat Nacional de Direcció de Projectes van arribar sis equips, pertanyents a la Universitat de Cadis, la Politècnica de Cartagena, la Politècnica de Madrid, BPMSat/Universitat de Valladolid i la UPV.

Un grup divers

La final es va celebrar a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica, Alimentària i de Biosistemes de la UPM, i d'aquesta va eixir vencedor NARM de la UPV. "Som un grup divers. Encara que cursem el mateix màster a la UPV, cadascun de nosaltres procedeix d'una carrera, la qual cosa també ens ha ajudat a afrontar de millor manera els reptes proposats", ha apuntat Sánchez.

El jurat encarregat d'avaluar els equips estava integrat per una professora de la UNED, Cristina González; el director general de la Fundació General de la UPM, Agustín Montes, i el president mundial d'IPMA, Jesús Martínez.

El premi obtingut pels quatre alumnes de la UPV inclou representar Espanya en la fase internacional i els drets d'examen per a l'obtenció de l'acreditació IPMA-D.

AEIPRO

L'Associació Espanyola de Direcció i Enginyeria de Projectes (AEIPRO) és una organització sense ànim de lucre que té per objecte el desenvolupament del camp de la direcció i l'enginyeria de projectes; l'ajuda als seus socis i sòcies, i la seua representació davant l'administració i altres entitats.

Fundada el 1992, és la representant espanyola d'IPMA des del 1999. AEIPRO engloba diferents tipus de professionals que treballen en l'àmbit de la direcció de projectes, des de personal investigador i docent, fins a professionals d'empreses d'enginyeria, consultoria i formació.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera